Wpis z mikrobloga

Bez zbędnych wojen - prawdę mówiąc jestem zaskoczony taka różnicą. Byłbym skłonny założyć się, ze gra będzie działać identycznie na obi platformach. Wyglada na to, ze „coś” jeszcze do końca nie gra pod spodem GDK od Microsoft. Tylko jak myślicie co?

Immortals Fenix Rising

Performance mode :
PS5 in dynamic 4K (2275x1280p ~ 3840x2160p)
XSX in dynamic 4K (1920x1080p ~ 3840x2160p)
XSS in dynamic 1080p (1280x720p ~ 1920x1080p)

Quality mode :
PS5 in native 4K (3840x2160p)
XSX in dyanmic 4K (3328x1872p ~ 3840x2160p)
XSS in dynamic 1440p (1920x1080p ~ 2560x1440p)

The only resolution found on PS5 in Quality Mode was 3840x2160.

Xbox Series X in Quality Mode uses a dynamic resolution with the highest native resolution found being 3840x2160 and the lowest native resolution found being approximately 3328x1872. Drops in resolution below 3840x2160 on Xbox Series X in Quality Mode seem to be uncommon.

#ps5 #xboxseriesx
  • 7
@mattz_: develoeprzy do samego SDK już na pewno mieli wczensiej dostęp. Devkity raczej pod testy sluza.

Gwoli ścisłości: dropy sa sporadyczne. No ale cytując klasyka: „niesmak pozostał”
@Bulburator: Wydaje mi się że jak M$ ogarnie API czy narzędzia a gry będą mocniej wykorzystywać RT to PS5 zacznie dostawać bęcki, przy czym przez bęcki rozumiem odrobinę niższą średnią rozdzielczość albo odrobinę niższą jakość RT bo ogólnie różnice między konsolami są bardzo niewielkie.
Ogólnie kwestie techniczne nie mają przy tej generacji większego znaczenia, to już nie czasy PS3/x360 gdzie na xboksie gry chodziły w 25 klatkach a na ps3 w
@Bulburator: @mattz_: @Dave987654321: Sony rozwija swoje toole od ~2011-2012 roku, a samo api jest mniej skomplikowane od DX12 (nawet przyciętego na konsole). (narzędzia zostały rozbudowane o wsparcie dla nowych funkcji z ps5)

Microsoft ile miał czasu na dopracowanie narzędzi które napisali od nowa? Prace pewnie zaczęli około 2018 roku, dodatkowo probemy ze sterownikami przez które opóźniło się rozpoczęcie produkcji konsol.

Xboxy pewnie nadrobią, ale z niedopracowanymi toolami/GDK i do