Wpis z mikrobloga

Czy jestem osamotniony w twierdzeniu, że polskie liftingi Pobiedy, które zrobiły z tego auta Warszawę powodowały, że to auto było coraz brzydsze, mimo iż sam oryginał był całkiem spoko? Szczególnie tył sedana był siermiężny z wyglądu jak #!$%@?, albo zliftingowany przez Polaków przód, atrapa chłodnicy.
#fso #samochody #motoryzacja #klasykimotoryzacji
źródło: comment_1605652013fsrCOvBrzqS3AGKWZdxzdi.jpg
  • 11
@Ikarus_260: osamotniony na bank nie - jak przedwczoraj tworzyłem wpis, że Autosan H9 to jedyny polski produkt motoryzacyjny, który miał jakąkolwiek stylistykę to pomyślałem własnie o Warszawie sedan i o tym jaka ona jest zajebiscie koślawa ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Ikarus_260: No może i nie jesteś osamotniony, ale ja nie popieram całkowicie Twojego zdania. W 1964 garbusowe nadwozie było już totalnym reliktem. Czy oryginał był spoko? Według mnie strasznie pseudohamerykański. Jak na te lata, nawet całkiem ładnie zmodernizowali, jak na auto socjalistyczne tej klasy. Taki taksówkarski W110 nawet specjalnie nie odstawał kształtem od Warszawy. Może siermiężnie wyglądał brak "błyskotek", ale stylistyka jak dla mnie wpisywała się w trendy lat 60.
@Ikarus_260: nie, pan picrel też twierdzi że późne Warszawy nadają się na bangery, a najlepsze to te wczesne (pewnie jeszcze z dolniakiem M20 XD)


inna sprawa że najbardziej postarza 223/224 właśnie ten przód jak z okrętu, gdyby zrobili płaską maskę to inaczej pewnie by wyglądało - z drugiej strony nie za bardzo mieli jak zrobić bo przeszkadza trochę silnik, no i w momencie rozpoczęcia produkcji planowano produkcję 125p, więc nie chcieli
źródło: comment_1605707184TCbfYTQpl3uOpA5bclOKgG.jpg
@patryk-hukalowicz: umowę podpisano w grudniu '65 na produkcję fiata 1500C, który później przerodził się w 125p, czyli wiadome jest że wcześniej musiały się zacząć negocjacje o nowy samochód ( ͡º ͜ʖ͡º) zresztą, biorąc pod uwagę że M20 rozwijano przez cały okres produkcji (M20 '57, 200, 201 i 202) to całkiem prawdopodobne że tak mogli planować robić przy 223/224 - a że wówczas wjechał licencyjny 125p, to
@SonyKrokiet: Prace nad Warszawą sedan prowadzono już od 1961 roku, a wtedy 125p na 100% nie był w planach, zrobili to najtaniej jak się dało, czyli tylko ruszyli tył, bo to przede wszystkim stworzyło możliwość zrobienia kolejnych wersji nadwoziowych i użytkowych, przede wszystkim kombi, na które było zapotrzebowanie m.in. w pogotowiu.