Wpis z mikrobloga

Kupiłem lubczyk w doniczce w Lidlu. W sklepie wyglądał ładnie.
Postawiłem na wewnętrznym parapecie, podlewałem co 2-3 dni (przeczytałem, że powinno być wilgotno).
W tydzień, może 10 dni, cały opadł i nie nadawał się do niczego :(

Kupiłem drugi, ten za to cały spleśniał na powierzchni ziemi i też opadł.

Co robię nie tak? Szkoda mi wydawać 4,5 zł za doniczkę z ziołami kiedy raz w tygodniu wezmę do rosołu parę gałązek.

Miejsce przy oknie, ciepłe (w miarę stałe 22-23*C), bez dostępu bezpośredniego słońca niestety (i nie bardzo mam jak to zmienić).

#rosliny
  • 20
  • Odpowiedz
@WatchYourBack: nie znam się na tym, ale moja na ogródku w jednym kąciku swój lubczyk trzyma. Zawsze afera jak go gdzieś przydepnę albo pies osika. xD wiem tylko że to mega wrażliwe zielsko, nawet przesadzanie może go zniszczyć. Wiem, nie pomogłem.
  • Odpowiedz
@WatchYourBack: Normalnie podlewaj, ale rzadko. Niech przesycha. Ogólnie możesz też sobie lubczyk wysiać, ale raczej to nie jest pora na wysiewy. I też się jakichś cudów nie spodziewaj, w doniczce będzie takim bieda lubczykiem :P
  • Odpowiedz
@WatchYourBack: Sklepy ogrodnicze, albo sianie od nasion, ewentualnie od starych ludzi na dzialkach ;) nie wiem jak z ziolami ale kiedys mialem chilli i owocowalo jak #!$%@? ze dwa razy do roku na parapecie z 20-30 papryczek ze sredniej doniczki
  • Odpowiedz
@magnes125: no ok, nieprecyzyjnie się wyraziłem. Zielsko nie do #!$%@?, ale nie lubi wykopywania ( ͡° ͜ʖ ͡°. i przesadzania. Przynajmniej wg mojej żony, bo ja lubczyka od pietruszki nie odróżniam. xD
  • Odpowiedz
to co mam z tym zrobić? Mieszkam w bloku, ogródka nie mam. A świeży lubczyk do rosołu bym chciał.


@WatchYourBack: Na parapet zewnętrzny wiosną. Teraz nic nie ugrasz nawet jak będziesz doświetlał bo w mieszkaniu mu za gorąco
  • Odpowiedz