Wpis z mikrobloga

Co tu się odjaniepawla to nawet nie ja. Zgłoszenie NZK leci na CPR- cpr przełącza do ratownika medycznego/lekarza/kogoś z wiedzą medyczną - instruuje co do RKO przez telefon - karetki niet. Dopiero po dłuższej rozmowie wzywa pogotowie.
Państwo upada.
#112
  • 10
  • Odpowiedz
Zgodnie z założeniami współpracy SI CPR a SWD PRM w momencie przyjęcia zgłoszenia o kategorii NZK powstałe zdarzenie obsługiwane jest z priorytetem, również połączeniu nadany powinien być wyższy priorytet, aby zostało szybciej obsłużone. Oprócz tego dyspozytor pierwszy oraz jego zastępca widzą zdarzenie przesłane z kategorią NZK w aplikacji.

Tyle założeń ;) Praktyka jest taka, że nie wszyscy Dyspo umieją prawidłowo obsługiwać SWD. Stąd na czas niewydolności dyspozytorni medycznych powinno być inaczej to
  • Odpowiedz
@insystem: No mnie bardziej zastanawia dlaczego nie została wysłana karetka od razu podczas rozmowy z 1 konsultantem CPR - a dopiero po rozmowie z 2 osobą już w trakcie reanimacji. Karetka raczej była wolna - przyjechali po paru minutach(mieszkanie 2min od szpitala) na dodatek w ubraniach covidowych.
  • Odpowiedz
@PrawieJakBordo: bo cpr niedyspozycją żadnych sił i środków. Teoretycznie karetka powinna zostać zadysponowana już na początku rozmowy z dyspo, ale teoria sobie a praktyka sobie.


@WzAzgadula: Ba, nawet przed rozmową ze zgłaszającym powinna zostać zadysponowana.

@WzAzgadula: No ciekawe jak zostanie to wyjaśnione - na pewno będą pisane skargi bo to opóźnienie mogło wpłynąć na śmierć pacjenta.


@PrawieJakBordo: Polecam napisać skargę do Wojewody właściwego ze względu na miejsce zdarzenia.
  • Odpowiedz
Ba, nawet przed rozmową ze zgłaszającym powinna zostać zadysponowana.


@insystem: a tak z ciekawości, czy wiesz jak to teraz wygląda w obecnym #!$%@?, jako że większość rozmów spada z właściwego dm i jest odbierana przez jakiś Pcim dolny czy inny Mielec? Taka formatka i tak wpada do głównego dm przed odbiciem rozmowy?

Może być na priv, chętnie się dowiem jak z tym obecnie walczyć, bo inby z dyspozytorami mamy już praktycznie
  • Odpowiedz
@WzAzgadula: Jako admin SWD nie pracuje już ponad 1,5roku, ale... aplikacja SWD PRM jest ciągle ta sama i jako osoba biorąca udział w jej specyfikowaniu, wdrażaniu i obsłudze (sądzę, że jestem dalej jedną z niewielu osób w skali kraju, które ogarniają jak działa "System", zarówno 112 i 999 ;) )

Zgłoszenie w momencie przyjęcia robi się zdarzeniem, które razem z rozmową kierowane jest do DM właściwej ze względu na miejsce zdarzenia.
  • Odpowiedz