Wpis z mikrobloga

Banki są jakieś głupie. Dzwoni do mnie pani z Citibanku i chce przedstawić ofertę ale żeby ją przedstawić musi mnie zweryfikowac i pyta mi się o wrażliwe dane
No ludzie co to za procedury xd przecież mógłby do mnie dzwonić jakiś Mirek, przedstawić się jako Citibank i już miałby moje dane
#bank #bankowosc #banki
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pw1: Też zawsze odmawiam takiej weryfikacji. Niektóre banki potrafią to robić pytając np. czy posiadasz lokatę/kredyt czy o sam miesiąc urodzenia, ale jest wiele z idiotycznymi procedurami typu "podaj cały adres, to opowiemy ci o naszej ofercie".
  • Odpowiedz
@ms93: I bardzo dobrze robisz. Niech banki w końcu nauczą się przedstawiać swoją ofertę w cywilizowany sposób bez utraty potencjalnych klientów, którzy odkładają telefon po pytaniu o podanie np. danych osobowych ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@pw1 @ms93 @ZarabiajnaBankach: działy Compliance są innego zdania... Ta wstępna weryfikacja ma na celu uniknięcie posądzenia o zdradzenie tajemnicy bankowej (bo nawet już samo rozmawianie o ofercie, w której mogłoby się pojawić domniemanie, że klient ma jakieś produkty w banku dzwoniącym, można by pod to podciągnąć; więc nie chcą ryzykować).

PS. Choć sam tego nie lubię. Ale też warto zauważyć, że różne pytania są - gdy jest w
  • Odpowiedz
@Bankobranie: Ja wiem, że tu chodzi o tajemnicę bankową i nie mam problemu z weryfikacją jako taką. Mam tylko problem z jej formą, gdy bank pyta o zbyt szeroki zakres informacji.
  • Odpowiedz