Wpis z mikrobloga

#dwarffortress #dfsteam (tag do obserwowania wieści z edycji Steam)

----

W piątek Kitfox wypuścił kolejną dawkę informacji.
Z piątkowego newslettera dowiemy się nieco więcej o magazynowaniu czy raczej o pracach na UI.

----

Dotychczas magazyny były stawiane klawiaturą i nie można było zmieniać ich rozmiarów.
Teraz mamy możliwość rysowania ich myszką (jak i klawiaturą w domyśle) - używając opcji rysowania prostokątu lub dowolnego "malowania" po mapie - tak jak w przypadku stref.

Tworzenie

Widać tu ładnie jak nieregularny kształt ma składowisko, coś czego nie dało się uzyskać bez stworzenia pełnego prostokąta i usuwania poszczególnych kratek.

----

Tworzenie składu na zbroje.

Zbroje

----

Opcje widoczne w menu służą do zmiany nazwy, przemalowania, usunięciu, lub ustawienia połączeń danego składu.
Połączenia służą do ustawienia skąd mają/mogą być pobierane rzeczy na skład oraz jak mogą być pobierane z niego. Nie musimy ich oczywiście ustawiać, ale w miarę jak rozrasta się nam forteca to warto się zainteresować tematem - może nam to usprawnić przepływ materiałów i produktów. Możemy ustawić tak, że skład może pobierać skądkolwiek rzeczy lub ustawić tak, że będzie pobierał je z konkretnych innych składowisk lub warsztatów. To samo tyczy się wydawania ze składu jego zawartości.

Ustawienia linkowania i źródeł

Tutaj widać podłączoną kuźnię, z której może ona korzystać - czyli produkty tylko z tego warsztatu mogą tam trafiać lub być stamtąd pobierane. Na screenie widać ustawienie, żeby zbroje przyjmował z pobliskiej kuźni. W praktyce i tak by tam trafiały, bo skład jest najbliżej. Niemniej daje nam to pole do ustawienia wszystkiego pod siebie

----

Oczywiście możemy też ustawić jakie konkretnie materiały oraz produkty (oraz z jakich konkretnie materiałów / jakości) mogą być przyjmowane na magazyn. Opcje magazynów są bardzo podatne na personalizację.

Ustawienia typów i jakości

Mamy tu przykład przyjmowania tylko zbroi z brązu. Nie tylko to - tylko zbroje z brązu które może ubrać dorf. Jeśli byśmy kliknęli zbroję z "X" na górze ekranu, to przyjmowałby również zbroję które może ubrać np. człowiek. Możemy na takie natrafić, dla przykładu, po inwazji na fortecę. Pozwoli nam to na odsianie złomu, który możemy przetopić.

Nowością jest oczywiście filtr tekstowy - stara wersja nie była nawet alfabetyczna.

Można zauważyć brak opcji do ustawienia ilości skrzyń, beczek czy taczek. Również brakuje zapisania ustawień do użycia na innym składowisku. Jeszcze nad tym pracują

----

W dzisiejszym newsletterze to wszystko - do zobaczenia w następnym;)
Bydle - #dwarffortress #dfsteam (tag do obserwowania wieści z edycji Steam)

----
...

źródło: comment_1603648738N3gBxvisLvg6Vvyx4MlgL3.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
@wirogez: Ten rok jest raczej nierealny. Patrząc na to, że zajmują się podstawowym UI dopiero teraz nie jest obiecujące. Jeszcze w ostatnim wpisie nie było w ogóle spriteów dla ludzi. Myślę, że prędzej Q1 2021 najwcześniej. Obym się jednak pozytywnie zaskoczył;)
  • Odpowiedz