Wpis z mikrobloga

Witam serdecznie słuchajcie w skrócie remontuje sam stary dom od skutych tynków , zrobiłem nową instalacje
przewód po domu oświetlenie 1.5 mm 2 na parterze 1 strefa to korytarz kotłownia kuchnia (razem)
2 strefa salon łazienka ubikacja
kontakty przewód 2.5 mm2 takie same strefy tylko kuchenka elekt-gaz oraz bojler elektryczny i hydrofor osobne linie
wszystko kładzione pod płytami kart-gips w peszlach zbiega się w rozdzielnicy punkty podłączałem sam (gniazdka i pkt świetlne ) mam też poddasze które własnie będę również adaptował czy mogę od rozdzielnicy na parterze dać taką linie główną na poddasze i tam również zrobić rozdzielnice czy wszystkie punkty muszą zejść do tej rozdzielnicy na parterze? to moje pierwsze pytanie oraz jako ,że nie jestem elektrykiem i nie zamierzam bawić się w omnibusa zawołam elektryka z uprawnieniami do podpięcia tych bajerów w rozdzielnicy jaki może być koszt takiej usługi ? czy to są setki zł czy tys ? dzięki za odpowiedz bo oglądam przy tej inwestycji każdą zl pięć razy zanim wydam Pozdrawiam .

#elektryka
  • 14
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@boguslaw-pomietlo: jakie masz zabezpieczenie przedlicznikowe, 1faz czy 3fazy? Projektujac/wykonujac instalacje, trzeba wziac pod uwage szereg czynników. Jednym z wazniejszych jest selektywnosc zadziałania zabezpieczen. Trzeba je tak dobrac zeby w przypadku awarii zadziałało to najbliżej punktu wystąpienia. Ogolnie odpowiadając, tak można pociągnąć nowy pion i poddasze zasilic z podrozdzielni
@Krzychu92: Krzyśku to malutki domek z instalacją 1 faz , zabezpieczenie przedlicznikowe to bezpiecznik C25(nie topik 25 A ) wymieniany przez instalatorów z taurona w czasie zmiany uchwytu lini elektrycznej z drutowych na linkę wiesz nie ładowałem kasy w projekty starałem się to robić z dobrych materiałów pytałem na elektrodzie ale na dzień dobry wyśmiali mnie że przewód puszczałem w peszlach i przytwierdzałem pod płytami co 50 cm uchwytem do ściany