Wpis z mikrobloga

Tipy dla początkujących. Dla niektórych banalne ale piszę o tym o czym sam nie wiedziałem kilka tygodni temu.
Zaznaczę, że jestem pro playerem, udaje się osiagnąć 5-10 trupów i tyle.

1. Każda broń ma swój dmg, szybkostrzelność, rodzaj odrzutu i efektywny zasięg.
Statystyki broni

2. Dodatki do broni
Celność - wpływa z reguły na odrzut przy strzałach z biodra/celownika. Im większa tym mniejszy odrzut + pociski lecą w miejsce celowania.
Zasięg - zwiększa ilość metrów do której broń zadaje bazowy dmg.
Szybkostrzelność - ilość strzałów na minutę + czas przeładowania.
Mobilność - szybkość biegu, szybkość przykładania celownika do oka, szybkość przejścia ze sprintu do celowania, itp.
Kontrola - wpływa na bujanie celownikiem na boki (szczególnie odczuwalne w celownikach z dużym przybliżeniem.
2.1. Czytajcie opisy w + i - danego dodatku. Jeśli jest napisane że np. dwójnóg zwiększa kontrolę w pozycji kucania to tak właśnie jest i nie zwiększa ogólnej kontroli mimo że tak pasek kontroli sugeruje.

3. Wspomaganie celowania (dotyczy padów)
Mamy do wyboru 3 tryby:
Standardowy - spowalnia ruch celownika gdy celownik jest nakierowany na przeciwnika i obok niego
Precyzyjny - spowalnia ruch celownika gdy jest nakierowany bezpośrednio na przeciwnika
Skupiony - spowalnia ruch celownika tylko podczas strzelania w przeciwnika (czyli jak wnioskuję nie pomaga w samym celowaniu a w utrzymaniu celu gdy już strzelamy)

Z tego co widzę pro playerzy grają najczęściej na standardowym.

4. Czułość drążków
Sporo grałem na zbyt niskiej tj. 4/5 na padzie myśląc że bardziej precyzyjnie będę celować. Po zmianie na 6 wydaje się że celowanie jest mniej precyzyjne ale dla mnie była to duża poprawa, mam wrażenie że na większej czułości bardziej pomaga wspomaganie celowania. W internetach piszą że 6 to minimum.

5. Zmień sterowanie na padzie na "taktyczne" lub "drążek i ruch". Osobiście wolę to drugie bo jeśli przeciwnik miał na celowniku moją głowę to podczas skoku ma korpus, dodatkowo skok pod R3 zwiększa dynamikę gry. W taktycznym pod R3 jest kucanie/leżenie co też jest często zaskakujące dla przeciwnika, ale jeśli celował w korpus/nogi to podkładamy głowę pod celownik.

6. Strzelając z karabinu snajperskiego uwzględnij odległość. Przy znacznej odległości jeśli przeciwnik stoi to celujemy nad nim, jeśli biegnie to nad nim + przed nim. Dość oczywiste.

7. Od razu po zrzucie w BR rób kontrakty. Jeżeli widzę że w okolicy zapowiada się ogień to biorę likwidację celu, jeżeli będzie pusto to przejęcie danego punktu.

#warzone
  • 8
@KOXsu: Tak, wiem. To jest mylące. Sprawdź na przykładzie HDR co daje kontrola. W najkrótszej lufie, która podbija kontrolę prawie do maxa kosztem zasięgu celownik stoi praktycznie w miejscu.
@Endrju9: znalezione na blogu warzone w poradnikach o broni:
Accuracy – How accurate the weapon is when fired from the hip.

· Damage – The damage an enemy takes when shot by the weapon.

· Range – How far the weapon can fire before accuracy tails off.

· Fire Rate – How rapidly the weapon can shoot.

· Mobility – How deftly you can move, as well as aim the weapon.
@KOXsu Trafiłem na to, z drugiej strony nie ma nic o tym że range zwiększa efektywny DMG.... Ja coraz bardziej skłaniam się ku temu że paski należy całkowicie olać i czytać tylko opisy. Dobrym przykładem jest też amunicja pełnopłaszczowa która niby zwiększa pasek obrażeń ale w rzeczywistości ich nie zwiększa.