Wpis z mikrobloga

#programowanie

W jaki sposób wprowadzacie nowe osoby do swoich zespołów? Dzisiaj usłyszałem od przełożonego, że obciążam zespół bo zadaje za dużo pytań (level: junior). W jaki sposób zdobywa się wiedzę o domenie aplikacji w waszych projektach? To czy rzeczywiście zadaje dużo pytań jest kwestią subiektywną (moim zdaniem nie, jak napisze raz, dwa razy dziennie do kogoś po kim przerabiam kod to chyba nic złego? Tym bardziej, że od pierwszego dnia pracy #!$%@? u nich kod bo projekt to przyjemny w odbiorze CQRS). Ciekawi mnie to, jak wygląda to u Was. Jest to moja druga praca (wcześniej odbyłęm dwa staże i parę miesięcy w innej firmie ale mi projekt średnio pasował) i w poprzedniej nie miałem takich uwag a pytałem jeszcze częściej
  • 7
@sztandar: dokumentacją jest programista który to pisał xD nie żartuje. Dokumentację towrze ja, ofkoz do tego co ja pisałem od A do Z sam coby innym pomóc (pliki markdown na repo).
@szmichal: slaba firma u nas juniorzy maja mentoring i wlasciwie to fajnie dziala bo obto chodzi zeby seniorzy dzielili sie wiedza inaczej ciezko soe szybko rozwijac, a jak dokumentacja jest programista to wybacz, ale niby jak masz sie dowiedziec ? Olej to ucz sie ile mozesz pojdziesz dalej za jakis czas.
@sztandar: z kodowaniem nie mam problemu (nieironicznie, kilka razy dawałem swojego gita do audytu i anonkom z neta i byłem chwalony za jakość), czasami też podsuwam pewne fancy rozwiązania coby żyło się lepiej i które były wprowadzone w kod ale zastanawia mnie właśnie jak to jest w innych firmach i nie za bardzo chce poruszać temat swojego obecnego pracodawcy.
@szmichal: U nas zaczęliśmy kolesiowi zwracać uwagę o nadmiar pytań dopiero w momencie jak szybciej by znalazł odpowiedź w Google, niż od nas.
Jak ktoś nowy dostaje stricte wewnętrzny system do przerobienia zazwyczaj najpierw ma wytłumaczone o co tam chodzi i jaka jest aktualnie idea.
Jak ma dorobić nową funkcjonalność na nowych rzeczach, to lepiej jak najpierw poszuka, a jak się zatnie pyta, bo szybciej się nauczy :)
Ale dwa pytania
@szmichal: Bardzo niedobrze. Jeżeli ktoś przestanie pytać to wtedy robi się najgorzej. U mnie są tylko 2 możliwości kiedy nie kwapię się do odpowiedzi.
1. Odpowiedzią jest pierwszy wynik w google.
2. Ktoś pyta o to samo po raz 3.

Każda firma i każdy projekt boryka się z problemami w komunikacji. Jednym z wielu powodów jest to, że ludzie boją lub wstydzą się pytać!