Wpis z mikrobloga

Mirki,

W kilku miejscach w domu potrzebuję połączyć włączniki świateł z magistralą KNX aby sterować sobie światło z aplikacji.
Pytanie - jakie okablowanie muszę przygotować żeby kontrola działała poprawnie?
Czy ma to być zwykła skrętka? YTDY? Czy dedykowany przewód BUS?

#remontujzwykopem #elektronika #informatyka
  • 14
  • Odpowiedz
@MlLF kabel knx jako magistralny jest uniwersalny ale do laczenia urzadzen knx

Ty chcesz polaczyc wlaczniki do sensora a to juz nie magistrala, moze zalezec od sensora.

Ja osobiscie do puszek wlacznikow mam podlaczone serie mtd be jednym kablem knx a do nich zwykle wlaczniki i dziala. W jedym miejscu mam do szafy doprowadzony kabel 3x1.5 z wlacznika podpiety do binary input ale zakladam ze takich kabli nie chcesz :)
  • Odpowiedz
@niepoprawny30:

Czy mogę Cię prosić o bardziej dosadne wytłumaczenie tego co napisałeś, podesłanie linków?
Jestem całkowitym laikiem w temacie.

"mam podlaczone serie mtd be"- tzn?

Ja chcę w najprostszy sposób połączyć sobie światło i sterować je na poziomie centrali Satel Integra
  • Odpowiedz
@MlLF https://www.mdt.de/EN_Universal_Interface.html#

Z tego korzystam.

W knx generalnie masz sensory i aktory

Zeby zapailic swiatlo: sensor musi odczytac zmiane stanu i powiadomić o tym aktora zeby ten wlaczyl 220v

Urzadzenia knx laczysz pomiedzy soba magistralnym (zielonym)
aktory do odbiornikow 220v laczysz 3x1.5 czy 3x2.5
Wejscia to juz kwestia wlasciwosci sensora - inaczej polaczysz 5cm a inaczej 100m

Btw knx nie jest najprostszy czy najtanszy. Oprocz aktorow i sensorow będziesz potrzebować zasilacz
  • Odpowiedz
@MlLF: miałem na myśli chałupnicze dorabianie kabla ( ͡° ͜ʖ ͡°) na domowych dystansach za bardzo nie powinno to wpływać na pracę, ale oczywiście lepiej od razu na gotowo ogarnąć
  • Odpowiedz
  • 0
@MlLF
@niepoprawny30