Wpis z mikrobloga

Przyjaciele, czy ktoś z Was używa Mobilnego Sprzedawcy połączonego z Comarch ERP XL?

Kilka tygodni temu wszystko działało, jednak nastąpiła niespodziewana awaria. Po skonfigurowaniu wszystkiego od nowa tablety nie chcą się łączyć z serwerem.

Na jednym tablecie przy próbie synchronizacji wyskakuje komunikat "błąd synchronizacji". Na drugim jest to samo, jednak tam jakby coś próbował zrobić - 2 sekundy myśli, a potem to samo.

W logach na serwerze nic nie pisze. Nie pojawiają się żadne nowe informacje

Adres IP oraz port ustawiony, jednak myślę, że może to być problem z dokumentami. Pamiętam, że poprzednio też mieliśmy taki problem i rozwiązało się go w jakiś śmieszny sposób. Chyba chodziło o to, że było zaznaczone więcej rodzajów dokumentów niż pozwalała na to licencja.

Czy ktoś miał może podobny problem?

#comarch #pytanie
  • 5
  • Odpowiedz
@Marcinox: Jeśli to problem z licencjami (wspomniałeś o sporej ilości dokumentów) to odpowiedni zapis będziesz miał w logu na serwerze synchronizacji.
Logi znajdują się w takiej lokalizacji na której stoi serwer:

C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Logs
Być może aktualizowałeś definicje dokumentów i coś źle ustawiłeś.

Logi masz jeszcze w tej lokalizacji:

C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\log.txt
C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\log_synchronization.txt
  • Odpowiedz
@czynmydobro:

Dziękuję za informację. Naprawdę doceniam.

Sprawdziłem logi w tych lokalizacjach i mam coś takiego na pierwszym tablecie:

2019-05-29 09:01:51: Wystąpił błąd podczas połączenia do bazy danych
UserCenterId: 0
2019-05-29 09:01:51: System.Data.SqlClient.SqlException (0x80131904): Nazwa główna obiektu docelowego jest niepoprawna. Nie można wygenerować kontekstu SSPI.
UserCenterId: 0
2019-05-29 09:01:51: w System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds..ctor(DbConnectionPoolIdentity identity, SqlConnectionString connectionOptions, SqlCredential credential, Object providerInfo, String newPassword, SecureString newSecurePassword, Boolean redirectedUserInstance, SqlConnectionString userConnectionOptions, SessionData reconnectSessionData, DbConnectionPool pool, String accessToken,
  • Odpowiedz
@czynmydobro:

A i mam pytanie - aby Mobilny Sprzedawca działał poprawnie muszę zainstalować Comarch ERP Auto Update oraz Comarch ERP Menadżer Kluczy? Czy wystarczy sam Comarch ERP Auto Update?
  • Odpowiedz
@czynmydobro: Jesteś użytkownikiem, administratorem systemu czy partnerem?
Pytam, bo zadajesz trochę dziwne te pytania.

Czy serwer synchronizacji (usługa Comarch Mobile Server) prawidłowo się uruchamia?
Może zrestartuj usługę i sprawdź ostatnie wpisy dotyczące uruchomienia usługi. Wpis pojawi się w C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\log.txt
Pierwsza linijka z loga synchronizacji operatora mówi że nie może połączyć się z bazą:

2019-05-29 09:01:51: Wystąpił błąd podczas połączenia do bazy danych

Pytanie, czy serwer uruchamia się
  • Odpowiedz
@czynmydobro:

Można powiedzieć, że jestem użytkownikiem, ale mam uprawnienia do serwera.

Czy serwer synchronizacji (usługa Comarch Mobile Server) prawidłowo się uruchamia?


Myślę, że dobrze się uruchamia. W programie Auto Update nie pojawiają się nowe linijki z błędami. Restartowałem usługę, ale nic nowego nie pojawia się w pliku log.txt

Ostatni wpis jest z 24 maja.

2019-05-24 09:31:50: Java VM name: OpenJDK 64-Bit Server VM
2019-05-24 09:31:50: Java Vendor: AdoptOpenJDK
2019-05-24 09:31:50: Java
  • Odpowiedz