Wpis z mikrobloga

W związku z rozpoczynającym się sezonem i rosnącą popularnością hulajnóg elektrycznych, postanowiłem napisać mini-poradnik "co kupić" dla mało zorientowanych.

Jeżdżę na hulajnogach elektrycznych od ponad roku, najpierw na Xiaomi M365, aktualnie na SpeedWay Mini 4 Pro, przede wszystkim do pracy, czasami jakieś dłuższe przejażdżki rekreacyjne. Do tej pory miałem jeden wypadek podczas jazdy. Wpis bazuje na moich osobistych doświadczeniach z różnymi hulajnogami.

Czym się kierować przy zakupie hulajnogi?
Większość powie - opinie. Zgadzam się, ale to nie wszystko.
Równie ważna jest popularność danego modelu. Czemu? Im bardziej popularny model, tym większa szansa że znajdzie się ktoś kto Wam pomoże w razie problemu oraz dostępność części zamiennych. Przykładowo lepiej kupić Xiaomi M365, niż nikomu nie znaną hulajnogę firmy no-name, o takich samych parametrach ale 200zł tańszą, gdzie ilość posiadaczy jej w Polsce można policzyć na palcach jednej ręki. Przydatne tu są grupki na Facebooku.
Ponadto liczy się przeznaczenie danej hulajnogi (rozpiska poniżej). Zasięg podawany przez producenta można sobie zazwyczaj w d* wsadzić, zwłaszcza w mieście. Realny to jakieś 3/4 tego co podaje producent.

Ja podzieliłbym hulajnogi na cztery grupy, każda grupa to większa prędkość maksymalna i zasięg:

Tier I (1200-1600zł)
Hulajnoga typu Xiaomi M365 jest fajna do miasta, bo jest przede wszystkim lekka i bardzo mobilna, z jednego końca miasta na drugi przejedziesz bez problemu, ale prędkość max 25-30km/h, zasięg realny ~23km przy moich 70kg wagi.

Tier II (2500-4000zł)
Ruima Mini 4 Pro / Speedway Mini 4 Pro / Falcon Zero 8 to kompromis pomiędzy "chcę coś mobilnego do miasta" a "chcę coś szybszego niż m-ka", bo jest 5-6 kg cięższe, ale dalej OK do miasta. Warto mieć tutaj kask.

Tier III (5500-8000zł)