Wpis z mikrobloga

Iluzja wyboru


@thest: Ale niby w czym problem. To nie jest iluzja wyboru, chyba że dla kogoś kryterium wyboru jest tylko to, do kogo trafiają pieniądze. Przecież te produkty nadal różnią się między sobą i ludzie wybierają te które im lepiej smakują, są tańsze czy cokolwiek człowiek sobie wybierze. Wybaczcie, ale jednak miedzy Fantą a Colą jest różnica, wyczuwalna od razu. I człowiek sobie spokojnie może wybrać. W sklepie nie zastanawiasz
@juliusz-cezar: Ale co to ma wspólnego nadal z iluzją wyboru. Człowiek idąc do sklepu zastanawia się czy chce napój pomarańczowy czy czarną polewkę, i taki wybór dostaje. Chyba że ktoś pierwsze co myśli na zakupach to to, do kogo trafią jego pieniądze. Zastanawiasz się tak kupując kolejnego batona czy napój? Podejrzewam średnio, choć zapewne dostanę odpowiedź że zawsze, bo przecież wypada w takim temacie wykreować się na świadomego klienta który przejrzał
@harcepan-mawekrwi: Nie, nie zawsze, ale jak mam wybór pomiędzy dwoma sokami, które lubię poniekąd tak samo, to wtedy faktycznie warto się zastanowić która firma lepiej nimi będzie dysponowała, a tu okazuje się, że korpo ma oba soki u siebie, to też kapitał idzie zawsze do niej i chu* z tego wyboru. Poza tym to ja tutaj nie widzę spisku, tylko biznes.