Wpis z mikrobloga

Problem z rozruchem Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170KM DSG, mróz, długo odpala
#passat #samochody #motoryzacja

Mój Passat bardzo długo odpala na mrozie. Na załączonym filmie od ostatniego uruchomienia silnika upłynęło 18 godzin (samochód stał w garażu, gdzie temperatura wynosiła około -8 stopni). Drugie i każde kolejne uruchomienie już bez problemu, co widać na filmie. Przy plusowych temperaturach pierwszy rozruch bez większych problemów.

Samochód końcem stycznia był u mechanika trudniącego się w naprawach silników diesla. Bardzo długo szukał on jakiejkolwiek usterki, gdyż wszystko co rozkręcał było w normie. Co zostało naprawiane:
- zestaw naprawczy pompowtrysków
- uszczelka pokrywy zaworów
- wymiana śrub pompowtrysków
- regeneracja rozrusznika
Tydzień wcześniej wymieniany był olej i filtry.

Tak naprawdę po naprawie nie poprawiło się nic i mechanik nie wie co może być problem. Sugeruje poszukiwanie usterki, ale to wiąże się z jeszcze większymi kosztami.

Opis samochodu w opisie. Dodam jeszcze, że rocznik auto to 2008, przebieg 315.000 km, oznaczenia silnika BMR.
kornelpasut - Problem z rozruchem Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170KM DSG, mróz, długo...
  • 28
  • Odpowiedz
@kornelpasut: kopci na biało? Wcina płyn chłodniczy? Jak jest ciepło i odpala ładnie to powinno się zacząć od zweryfikowania świeć żarówych. 2.0TDI na pompowtryskach nawet przy -20stC powinno palić na strzała.
  • Odpowiedz
może świece, może pompka paliwa w zbiorniku, albo np. jakiś oring, jakaś uszczelka na zasilaniu paliwa, może nawet sam filtr paliwa wadliwy
  • Odpowiedz
@SpokojnyPan: kopci, nie wiem czy na biało, ale na pewno kopci ;) miesiąc temu przy niskich temperaturach (minus 15 około) miałem komunikaty, żeby sprawdzić płyn chłodniczy. Ale po otwarciu maski płyn był w normie (pomiędzy min a max). Świece żarowe były sprawdzane.
  • Odpowiedz
@KrzychoDX: teraz mi się przypomniało, że miałem jakiś czas temu problem ze wskaźnikiem paliwa (tankowałem do odbicia a na wyświetlaczu był komunikat, że jest 3/4 baku), jak opisałem problem to ktoś napisał, że pompka paliwa może być problemem. Może to mieć jakiś związek?
  • Odpowiedz
@kornelpasut: Za mała dawka startowa. Słychać, że kręci, tylko nie pali, bo nie ma czym. Coś w zasilaniu paliwem trzeba szukać. Najprostsza rzecz to cofające się paliwo, jak już zassie, to zakręci i później pali bez problemu. Odepnij czujnik temperatury i wtedy kręć, jak gładko odpali, to pewnie będzie to. Doraźnie można założyć zawór zwrotny, żeby paliwo się nie cofało z filtra, a problem zapewne leży w pompie paliwa.
  • Odpowiedz