Wpis z mikrobloga

#victoria2 Mam problem. Gram sobie Piemontem na modzie concert of europe. Podbiłem kawał Afryki i staram się ich najpierw skatolicyzować i przy okazji zasymilować. Niestety jeżeli w danej prowincji nie ma popsa w który berber - sunni miałby się przekształcić, asymilacji/konwersja jest niemożliwa (no valid target). Okazuje się, że potrzeba choćby jednej osoby danej populacji aby populacja mogła się w nie przekształcać. Macie pomysł jak temu przeciwdziałać? Bomyślałem o napisaniu eventu albo dwóch, w których jeden odpowiadałby za instant zmianę religii np. 1 procenta mieszkańców kraju na państwową religię i drugi na narodowość, co usunęłoby problem "no valid target". Niestety nie umiem pisać kodu. Macie pomysł jak to zrobić?
  • 16
@Zawsze_Jest_Pora: Im większa świadomość społeczna popa tym chętniej się przemieszcza. Jest też od groma innych czynników: czy stan w którym pop żyje ma fabryki, czy jest na bezrobociu (i czy jest socjal za bezrobocie), w danym provie jest praca itd.

W zasadzie tl;dr - powinno pomoc to zwiększ świadomość popa i podatki na 100%, żeby zrujonować go gospodarczo. Biedne popy chętniej migrują.

Quality odpowiedz: Wjedź w zakładkę jakiegoś popa, kliknij na
@Zawsze_Jest_Pora: Jest też exploit z craftsmenami. Stawiasz fabrykę w stanie gdzie masz 100% swojej narodowej populacji. Subsydiujesz ją i dajesz focus na craftsmenów. Robisz ich kilkadziesiąt tysięcy, zamykasz fabrykę i czekasz aż się rozpierzchną po całym państwie w poszukiwaniu pracy. Wtedy gdy postawisz nową fabrykę masz pewność, że rzemielsnik będzie z Twojej kultury. W ciągu całej gry większość cywilizowanych provów kończy z 20-30% rzemieslnikami w społeczności, także można mieć 30% Polaków
@Camilli: No dobrze, sa to bardzo wartościowe protipy ale zasadniczego problemu nie zmienia, że nie istnieje w grze pop berber/maghrebi - catholic, choćby jedna sztuką, w którego tamci, nie asymilując się by się przekształcali. Przesiedlenie go na drugi koniec świata go w najlepszy wypadku zasymiluje ale nie nawróci.