moze ktoś zna się na ksiegowości w JDG i podpowie mi... zamknąłem księgowo miesiąc grudzień , wysłałem deklaracje i zapłaciłem należny VAT, ale dopiero teraz ktoś mi podesłał zaległą fakturę kosztową za grudzień. Pytanie: czy jeśli otworzę miesiąc i ją zaksięguję to co powinienem zrobić do tego, moje typy są takie; - korekta deklaracji VAT - korekta pliku JPK ? wysłać nowy czy to się jakoś koryguje ? - co z kasą za VAT. Zapłaciłem np 4000 a biorąc pod uwagę korektę powinienem zapłacić 3500 ? Co z tymi 500 ?
@endeavour najlepiej jak sobie wpiszesz do rejestru zakupu lub pozostałych wydatków ta fakturę jeszcze w grudniu, deklaracja VAT 7 jest do 25 każdego miesiąca. Wysyłasz korektę jpk i VAT 7.
@endeavour a co do zwrotu nadplaconego VAT napisz do swojego US o zwrot na konto bankowe lub jeśli wychodzi Ci podatek pit 5 lub 5l do zapłacenia to pismo o przeksiegowanie na dany podatek
@endeavour szkoda zachodu z korektą, chyba, że kwota naliczonego to istotna dla Ciebie kwota. ale zanim zwrócą nadpłacony VAT to i tak się naczekasz... wg mnie koszty grudnia, a vat na spokojnie w styczniu lub w lutym (do wyboru)
@endeavour zależy od formy spółki, ale ogólnie w grudniu można księgować stare faktury aż do momentu przygotowania/złożenia sprawozdania finansowego. wiadomo przecież, że faktury dot. kosztów grudnia często spływają jeszcze do końca marca następnego roku i tam się je doksięgowywuje.
zamknąłem księgowo miesiąc grudzień , wysłałem deklaracje i zapłaciłem należny VAT, ale dopiero teraz ktoś mi podesłał zaległą fakturę kosztową za grudzień. Pytanie: czy jeśli otworzę miesiąc i ją zaksięguję to co powinienem zrobić do tego, moje typy są takie;
- korekta deklaracji VAT
- korekta pliku JPK ? wysłać nowy czy to się jakoś koryguje ?
- co z kasą za VAT. Zapłaciłem np 4000 a biorąc pod uwagę korektę powinienem zapłacić 3500 ? Co z tymi 500 ?
podpowiedzcie plis
#ksiegowosc #firma
cel złożenia
- ustawiasz wartość na 1