Wpis z mikrobloga

moze ktoś zna się na ksiegowości w JDG i podpowie mi...
zamknąłem księgowo miesiąc grudzień , wysłałem deklaracje i zapłaciłem należny VAT, ale dopiero teraz ktoś mi podesłał zaległą fakturę kosztową za grudzień. Pytanie: czy jeśli otworzę miesiąc i ją zaksięguję to co powinienem zrobić do tego, moje typy są takie;
- korekta deklaracji VAT
- korekta pliku JPK ? wysłać nowy czy to się jakoś koryguje ?
- co z kasą za VAT. Zapłaciłem np 4000 a biorąc pod uwagę korektę powinienem zapłacić 3500 ? Co z tymi 500 ?

podpowiedzcie plis

#ksiegowosc #firma
  • 14
  • Odpowiedz
@endeavour najlepiej jak sobie wpiszesz do rejestru zakupu lub pozostałych wydatków ta fakturę jeszcze w grudniu, deklaracja VAT 7 jest do 25 każdego miesiąca. Wysyłasz korektę jpk i VAT 7.
  • Odpowiedz
@endeavour szkoda zachodu z korektą, chyba, że kwota naliczonego to istotna dla Ciebie kwota. ale zanim zwrócą nadpłacony VAT to i tak się naczekasz... wg mnie koszty grudnia, a vat na spokojnie w styczniu lub w lutym (do wyboru)
  • Odpowiedz
@endeavour zależy od formy spółki, ale ogólnie w grudniu można księgować stare faktury aż do momentu przygotowania/złożenia sprawozdania finansowego. wiadomo przecież, że faktury dot. kosztów grudnia często spływają jeszcze do końca marca następnego roku i tam się je doksięgowywuje.
  • Odpowiedz