Wpis z mikrobloga

Chce napisać sobie skrypt do gierki w Lua (mam tam jakieś doświadczenie z C++ i Js) i troche składnie już rozumiem ale jednej rzeczy nie do końca :v a dokładniej Obiekty i Tablice ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mam rozumieć że "tables" jest to Tablica i obiekt jednocześnie ? w jednym pdf pisze że tablicę definiuje się za pomocą {} a w drugim że tables tak samo.
#lua
  • 2
@Senthill:

Mam rozumieć że "tables" jest to Tablica i obiekt jednocześnie ?

Tak.
Ma to wiele zalet w tym
1. Do przechowywania obiektów spriteA, spriteB, spriteCmogę użyć tablicy mySprites w następujący sposób : mySprite[spriteB] =spriteB Zamiast indeksować tablice w zwykły sposób,
2. Mogę "dodać" zmienne do tablicy i traktować je jako właściwości tej tablicy (obiektu) np. mySprites = { fillColor= {0,1,0} }. Aby