Wpis z mikrobloga

Cześć, Jaką najlepszą używaną karte graficzna dostane do 300zł (do grania)? Jeśli chodzi o te sprawy, to jestem zupełnie zielony..Czytałem bardzo wiele razy artykuły o kartach graficznych ale wszędzie jest to samo: wyjaśnianie poszczególnych parametrów karty, a na końcu podsumowanie, że nie warto w ogóle na to patrzeć, bo nie jest to miarodajne...I takim oto sposobem nie mam pojęcia czym się sugerować podczas zakupu karty graficznej, tym bardziej używanej, bo nie zawsze są dostępne wszystkie modele...Czy jest w ogóle sens kupowanie teraz karty graficznej? Słyszę co jakiś czas, że ceny kart wzrosły przez koparki kryptowalut, ale czy to dotyczy również używanych kart graficznych w tym przedziale cenowym?

Na koniec chciałbym was poprosić, o jakieś artykuły, źródła itp. Z których będę mógł wiedzieć czym się kierować przy takich zakupach.

Za wszelkie nieścisłości przepraszam, ale tak jak już mówiłem- jestem w tym temacie zielony =)

#pcmasterrace #kartygraficzne #amd #nvidia #komputery
  • 16
  • Odpowiedz
@Discombobulated: Nie ma co sie specjalnie zastanawiac patrzysz po modelu i wiesz ze gtx 760 jest nowszy niz 660 (przez co tez lepszy). W tym zasiegu cenowym wlasnie takiego gtx760 bym Ci polecal (za lekko ponad 300 dostaniesz)
  • Odpowiedz
@Cyberbird: No to wiem, jak jest taki sam typ pamięci gdram i inne podobne parametry, ale tego gdramu jest więcej, to temat jest prosty, ale np taki gtx 1060 jest chyba gorszy od gtx'a 1050- chociaż numerek ma wyższy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Discombobulated: Co do zorientowania się na rynku to tylko częściowo pomaga sprawdzanie cen. Niestety ludzie nie znają faktycznej wartości sprzętu i nie wiedzą jak wygląda współczesny rynek i często przesadzają z cenami. Przykładowo dla mnie GTX 660 za 300pln to jest absolutne maksimum (za 100 więcej dostaniesz nową albo mało używaną lepszą kartę generacji obecnej albo 1 wstecz), ale na olxach i innych to nawet ciężko to znaleźć w dobrym stanie.