Wpis z mikrobloga

Sieci tramwajowe europejskich stolic dzielą się na młode i stare. W niektórych stolicach sieć tramwajową zlikwidowano dawno temu i niedawno odtworzono - np. w Paryżu, Londynie, Madrycie. W pozostałych stolicach zwykle tramwaje istnieją nieprzerwanie od ponad 100 lat.
Tramwaje starzeją się wolniej od autobusów, poza tym częściej poddaje się je modernizacjom aby nie były tak przestarzałe, dlatego nie jest niczym dziwnym, że nawet na mitycznym "zachodzie" jeżdżą tramwaje starsze od dużej części pasażerów nimi podróżujących. Przykładowo najstarszymi wozami w Berlinie są czechosłowackie Tatry z lat 80, po Wiedniu jeżdżą jeszcze tramwaje pamiętające przełom lat 60 i 70, podobnie w Brukseli, a w Rzymie mają jeszcze nawet liniowe tramwaje z lat 40(!).
Ale jest jedna europejska stolica, która się z tego wyłamuje - sieć tramwajowa powstała tam 90 lat temu i istnieje nieprzerwanie do dzisiaj, a mimo to wszystkie eksploatowane tam tramwaje są wyprodukowane w XXI wieku. Co ciekawe nie jest to stolica żadnego bogatego zachodnioeuropejskiego państwa. Jest to...


#tramwaje #ciekawostki #komunikacjamiejska #bialorus
I.....0 - Sieci tramwajowe europejskich stolic dzielą się na młode i stare. W niektór...

źródło: comment_o0HTpXKOuojTYqEZU4mzdfoAIovl2jMp.jpg

Pobierz
  • 40
  • Odpowiedz
jednak Moderusy mają niskopodłogowy człon, więc to jest troche inna sytuacja. Tylko, że niestety zauważyłem, że osoby starsze, ledwo wchodzace po schodkach często ignorują tą niską podłogę po środku tramwaju, i i tak wchodzą wejściem, którym muszą się wspinać. Powinna być jakaś wyraźna informacja, która do takich osób dotrze, albo coś ( ͡º ͜ʖ͡º)


@Ikarus_280: Daj spokój. Starsi ludzie do dzisiaj nie nauczyli się, że jedne
  • Odpowiedz
@Ikarus_280: w Olsztynie kiedyś były tramwaje, a kilka lat temu wróciły zabierając pasy dla samochodów i powodują korki w centrum i sypialni Olsztyna. Czasem jak tramwaj się psuje to jest dzięki temu lepsza przepustowość głównych skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.
  • Odpowiedz
@Ikarus_280: Gościu, ten tramwaj ma maksymalną prędkość 40 km/h. Nie wyobrażam sobie, żeby coś takiego mogło jeździć po Wiedniu, który ma 227 km linii tramwajowych. Nawet jeśli się nie rozsypały, należałoby wymienić tramwaje mediolańskie, żeby nie znęcać się nad pasażerami.
  • Odpowiedz
@YourDoom: ale to, że jakieś tramwaje są austriackie albo niemieckie nie znaczy, że długo jeszcze pojeżdżą. Będą musiały ustąpić prędzej czy później miejsce niskiej podłodze.
Najliczniej eksploatowane obecnie tramwaje na świecie, to czechosłowacka Tatra T-3 nie produkowana od 27 lat i radziecki KTM-5, nie produkowany od 25 lat, one w przeciwieństwie do wiedeńskich mają szanse pojeździć jeszcze całkiem długo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Ikarus_280: Tramwaje to największe przekleństwo miast. W epoce autobusów elektrycznych, wodorowych, w najgorszym razie z silnikami spalinowymi spełniającymi wyśrubowane normy emisji spalin upada ich jedyna zaleta - brak emisji spalin właśnie. Poruszanie się tramwajem po centrum większości miast to loteria - kierowcy wjeżdżający na torowiska wpuszczone w pas jezdni, samochody parkujące tak, że tramwaj nie może przejechać, a awaria jednego z nich to praktycznie paraliż całego ciągu i to nieraz na
  • Odpowiedz
@wanghoi: Ale te mediolańskie to w zasadzie buda + ostoja + ramy wózków - bebechy współczesne... podobnie jak słynne portugalskie tramwaje w Porto i Lizbonie... "stare" to jest tylko z nazwy ;)

@Ikarus_280: w Wiedniu jeździ jeszcze trochę wysokopodłogowych E2... w niemieckich miastach też byś znalazł
  • Odpowiedz
@Ikarus_280: do dzisiaj nie rozumiem dlaczego ten frankiewicz zlikwidował tramwaje w Gliwicach
Zamiast zrobić remont trakcji jeżdżą te idiotyczne solarisy .
Ps ciekawy jestem jak to wyglada ze spalaniem ( przecież one ciągle na niskich biegach jezdzą )
  • Odpowiedz