Wpis z mikrobloga

Hej @Watchdog_Polska znasz aplikację „Mój pociąg” [1]?
Aplikacja od kilku dni nie działa [2] z powodu kolejnej „blokady”, którą wprowadziło PLK.

Czy to co robi PLK, czyli nieudostępnianie swoich rozkładów pociągów jest legalne?

Na stronie Rynek Kolejowy [3] można poczytać o całej sytuacji.

Linki:
[1] https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.adrianlubik.mojpociag
[2] https://www.facebook.com/MojPociag/posts/280716555769468
[3] http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ostateczny-koniec-aplikacji-moj-pociag-stracil-pasazer-84150.html
  • 1
  • Odpowiedz
Hej, to sytuacja już nie z ustawy o dostępie do informacji publicznej, a ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji z sektora publicznego. Jest tam uregulowana tego typu sytuacja:

2. Wniosek może dotyczyć umożliwienia, przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, ponownego wykorzystywania, w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, informacji sektora publicznego gromadzonych i przechowywanych w systemie teleinformatycznym podmiotu zobowiązanego.


Jest tam także definicja informacji z sektora publicznego:

Przez informację sektora publicznego
  • Odpowiedz