Wpis z mikrobloga

Mirki, potrzebuję porady w temacie #testowanieoprogramowania
Pracuję od pół roku jako tester/qa i zajmuję się między innymi tworzeniem testów automatycznych. Póki co jedyne co ogarniam w temacie automatyki to pisanie testów w #nightwatch - taki framework dla selenium.
Niby jest spoko i automatyka śmiga, ale mam poczucie że po pierwsze to co umiem to jest jakiś niewielki wycinek tego czego się używa, a po drugie że działam po omacku i brak mi jakiejś sensownej metodyki.

I moje pytanie brzmi: czego byłoby warto się jeszcze nauczyć? Jakich technologii? Warto uczyć się pisać w czystym selenium? Jest sens robić kurs ISTQB?

Takie to wszystko jest rozlazłe bo jak przyszedłem do pracy to w firmie nie było w ogóle działu testów, sprawdzenie czy wszystko działa było po stronie klienta xD
Sukcesywnie ogarniam burdel który tam zastałem, ale to moja pierwsza praca w IT więc jeszcze wiele się muszę nauczyć.

Mentoringu ze strony działu IT niestety brak ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#qa #selenium
  • 10
  • Odpowiedz
@Heart: nie ma czegos takiego jak "pisanie w selenium", jest pisanie w jakims jezyku uzywajac frameworka zwanego selenium. Poczytaj o page object pattern i przyswoj podstawy programowania.
  • Odpowiedz
@Heart: ISTQB - sztuka dla sztuki, nie ma w nim nic szczególnie pożytecznego. IMO warto zrobić ten certyfikat, jeśli pracodawca by za to płacił. Na sam kurs nawet nie patrz, wystarczy egzamin - spokojnie da się nauczyć tego rozwiązując przykładowe zadania i czytając sylabus ISTQB.
  • Odpowiedz
@Heart: Nightwatch jest bardzo ograniczonym frameworkiem, jak już piszesz w JSie to przesiądź się chociażby na protractora. Poznaj tak jak ktoś wyżej sugerował Page object pattern, później narzędzia takie jak np. postman, może popróbuj swoje testy automatyczne skonfigurować w jenkinsie by same się odpalały a Ciebie informowały jedynie o wynikach testów na emaila
  • Odpowiedz
@Tang0: Jeśli nie testuje apki angularowej to zamiast protractora lepiej się skusić na webdriver.io