Aktywne Wpisy
9HYx +1187
Mam dobry dzień, więc chciałbym zrobić #rozdajo - 2 x 50PLN na zakup #ksiazki z dowolnej księgarni internetowej. Moim zdaniem należy wspierać promowanie czytania gdzie tylko się da, więc mały gest ode mnie. Jeśli chcesz wziąć udział to zostaw plusika i jakikolwiek komentarz. Losowanie zwycięzców jutro o godz. 16:00, powodzenia.
tiritto +114
Gdyby mi ktoś 2 lata temu powiedział, że będę jedną z tych ksenofobicznych łajz, mówiących, że Ukraińców trzeba wywalić, niech sobie wracają do siebie, to bym nie uwierzył. A tutaj proszę, właśnie do tego stadium już dotarłem. Jedziesz sobie w kolejce, ktoś ogląda filmiki na pełnym głośniku — oczywiście wszystko w języku ukraińskim. Przeglądasz w internecie filmiki rowerzystów, a jak trafisz taki, gdzie jakiś rowerzysta wyskakuje z ryjem na innych, gdzie sam
Odpada "ma mniejszą prędkość, więc leci wyżej, żeby być szybciej u celu", bo leci z podobną prędkością (~450 węzłów), co duże samoloty wykonujące podobne trasy, ale będące, na przykład na 37k ft.
#lotnictwo #samoloty #pytanie #flightradar #flightradar24
Pułap samolotu należy do osiągów, a jako taki zależy głównie od czynników aerodynamicznych, konstrukcyjnych i ciężaru samolotu.
Aerodynamiczne to przede wszystkim układ, skrzydło, jego profil, wydłużenie, ale także parametry powietrza - głównie gęstość i temperatura.
Konstrukcyjne - to w przypadku szczególnie samolotów pasażerskich układ ciśnieniowania kabiny ze szczególnym uwzględnieniem maksymalnego ciśnienia różnicowego ΔP. Np. B777 ma maks. wartóść ΔP=9.1 PSI zaś dla A330/340 wartość ta
@Reality: http://www.flyingmag.com/whats-41000-feet
Nie ma wytłumaczenia dlaczego latają tak wysoko, ale jest wytłumaczenie dlaczego większość nie może latać na takich wysokościach.