Wpis z mikrobloga

Właśnie znalazłem taką mądrość w Internecie:

Po pierwsze, filmowcy z Hollywood nauczyli wszystkich, że prawdziwy kierowca to taki, który cały czas trzyma rękę na lewarku. Duży błąd! Równie dobrze mógłbyś sobie tę rękę przywiązać do pleców. Obie ręce powinny znajdować się na kierownicy – tam ich miejsce. Nie wolno ci nawet przygotowywać się do zmiany biegu trzymając rękę przez moment na dźwigni przed zmianą. Za każdym razem gdy zdejmujesz jedną rękę z kierownicy o połowę zmniejszają się twoje możliwości zapanowania nad samochodem. Tracisz ponadto połowę informacji jakie przekazuje tobie kierownica.

(źródło).

Wiem, że przepisowo należy trzymać cały czas dwie ręce na kierownicy, ale ton tej wypowiedzi dał mi dużo do myślenia. Przepis przepisem, ale nie znam nikogo, absolutnie nikogo, kto cały czas trzymałby dwie ręce na kierownicy na pozycji "za dziesięć druga", jak to uczyli na kursie. Zresztą się nie da, bo łapy bolą. Skręcanie, manewrowanie, wyprzedzanie - rozumiem. Ale na prostej trasie, jadąc 60 czy 80 kph trzymam (jak wszyscy moi znajomi) jedną rękę, czasem nawet nie na górze, ale na samym dole kierownicy (opierając tę rękę o nogę).

#samochody #kierowcy #auto
  • 6
  • Odpowiedz
@haes82: daj spokój, przecież to jakiś bełkot....

o połowę zmniejszają się twoje możliwości zapanowania nad samochodem

no na bank ( ͡° ͜ʖ ͡°) jak widzę jak niektórzy jeżdżą na wielopasmowych drogach przy wzmożonym ruchu np. w godzinach szczytu, to jakbym nogą trzymał kierownicę, to bym bardziej panował nad autem niż oni dwoma rękami i jeszcze szczęką zaciśniętą na kole kierownicy( ͡° ͜ʖ ͡°
  • Odpowiedz
@haes82: gdy widzę, że ktoś trzyma łapę na lewarku zmiany biegów w trakcie jazdy która zmiany nie wymaga to staram sie zapamiętać twarz tej osoby żeby pod żadnym pozorem nie kupować samochodu od takiej osoby ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz