Wpis z mikrobloga

I się zaczęło...spd, łyse opony, przyciasne ciuszki, teraz przyszedł czas na wywalenie amortyzatora z EVADO 4. No co zwrócić uwagę przy wymianie, są jakieś haczyki? Zrobię to sam jeśli nie mam dwóch lewych rąk? Czy w ogóle ma to sens poza zrzuceniem wagi samego roweru? Ktoś ma porównanie? Jeżdżę 90% szosa, 10% miasto. Wymiana SUNTOUR SR SF16 NEX DS HLO 700C T63 na MOSSO M5. Wszystkie wymiary się zgadzają oprócz długości rury sterowej: w posiadanym Suntour 255 mm w Mosso 260 mm, rozumiem, że kierownica pójdzie 5mm w górę i tą różnicę uzupełnię podkładkami dystansowymi grubości 5mm? Dzięki za ewentualne podpowiedzi, szerokości!
#rower
Bramborr - I się zaczęło...spd, łyse opony, przyciasne ciuszki, teraz przyszedł czas ...

źródło: comment_JYis334dcn9ZNpBsbcsp6P9OFba9L7zp.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
rozumiem, że kierownica pójdzie 5mm w górę i tą różnicę uzupełnię podkładkami dystansowymi grubości 5mm?


@Bramborr: Zrobisz jak będziesz chciał, nie musisz montować mostka na szczycie sterówki. Możesz dystanse zamontować NA mostku. Lub po prostu przyciąć sterówkę do 255mm.
  • Odpowiedz
@Bramborr: zmieni ci się kąt ramy (brak widelca amortyzowanego, który posiada pewne ugięcie wstępne) i waga. Sprawdź też wysokość widelca, ten Mosso ma 44 cm a ile ma twój amortyzator?
  • Odpowiedz
@Bramborr: nie, są różne wysokości żebyś dobrał sobie do swojej ramy. A ile ci się ugina amortyzator jak siądziesz? Może akurat te 4 cm (ale chyba nie w tym widelcu) więc byłoby w sam raz. Ja kupowałem sztywny to pod koło 26" były chyba trzy różne rodzaje tego samego widelca.
  • Odpowiedz
@patrol798: Jak siądę to ok 1cm, sugerowałem się widelcem Force, który podaje długość widelca od osi piasty do dolnej miski sterowej: 445, także powiązałem te dane. Kurczę, muszę jeszcze zagłębić temat bo takie kwiatki wychodzą. Można wiedzieć gdzie kupowałeś?
  • Odpowiedz
@elKoyote: Też mi ta myśl bez przerwy chodzi po głowie i wypatruję okazji na szosę. Chyba masz rację, 400 zł tu, później kaseta itp i się zamknę w cenie szosy, a szosy jak nie było tak nie będzie tylko kupa gratów. Ehh te moje tu i teraz, dzięki za ostudzenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Bramborr: Ja w swoim crossie może wymienię na sztywny, ale po prostu wtedy, jak mi się fabryczny zatrze, bo nie dbam o niego w żaden szczególny sposób. Jak przestanie działać, to nie będę wydawać 1k na nowy, tylko wrzucę sztywny. A w międzyczasie będę myśleć o drugim, ale przełajowym.
  • Odpowiedz
@Bramborr: Kiedyś też miałem podobną rozkminę - chciałem z crossa zrobić szose. Wrzuciłem więc cienkie prawie slicki, zablokowałem amor (szukając sztywnego w między czasie) i nawet myślałem o baranku albo lemondce...
Skończyło się tak, że kupiłem szosę, a cross stoi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@Ohayo: Czytasz mi w myślach, to co napisałeś właśnie przeglądam ( ͡° ͜ʖ ͡°) Macie rację, finalnie tak się skończy, że się skończy na slickach, a z czasem może jakaś fajna oferta na szosę się znajdzie. Jak zacznę 'psuć' więcej to nie będę miał ani stricte szosy ani Crossa a kasy właduję jak za dwa rowery. A na tą chwilę trzeba jeździć więcej żeby jeździć szybciej (
  • Odpowiedz