Wpis z mikrobloga

Najlepsza #pastaoserwerowni jaką w życiu czytałem ( ͡ ͜ʖ ͡)

Po prostu dzisiaj nie mogłem ze śmiechu jak pewien klient pisał mi na GG o swoich problemach z Netem :

Do tego to jest kobieta z wyższym wykształceniem. Po prostu szkoda słów. Niech ją pochłonie Neostrada! A Kysz!

(21:23:07) Klient: mam pyt...jak to jest ze mam 2.5 Mb a powinnam miec ok 4
(21:23:18) Klient: prosze mi to wytlumaczyc...
(21:23:53) Broken: a jak Pani to sprawdza?
(21:23:55) Klient: testem
(21:24:34) Broken: jej. ale jakim ?
(21:24:38) Klient: speedtest.pl
(21:27:10) Klient: ???
(21:27:58) Broken: niech Pani spróbuje pobierać kilka plików na raz
(21:28:11) Broken: to bez problemu wysyci łącze na maksa
(21:28:30) Klient: a dlaczego na skype chodzi tylko 7 na 7
(21:28:31) Klient: ?
(21:28:51) Broken: to co znaczy 7 na 7
(21:28:55) Broken: bo nie bardzo rozumiem
(21:29:07) Klient: 7 Mb w jedna i druga (upload/download
(21:29:39) Broken: no to chyba dobrze skoro pokazuje 7Mbit/7Mbit ?!
(21:29:55) Klient: tylko 7 Kb
(21:29:58) Klient: nie MB
(21:30:08) Klient: z video? to jest dobrze od kiedy?
(21:30:16) Klient: jedno wiem w umowie mam inaczej
(21:30:22) Klient: mialo byc 4 a nie jest
(21:30:37) Klient: 4 MB
(21:30:43) Broken: jaka Pani ma prędkość w umowie jeśli chodzi o prędkośc wysyłania ?
(21:31:02) Broken: bo nie wydaje mi się, żeby Pani miała tam napisane 4Mbit prędkości WYSYŁANIA!
(21:31:53) Broken: Skype używa kodeka głosu który po prostu zużywa 7Kb - to co ja Pani poradze, że zużywa mało pasma.
(21:32:07) Broken: w tej chwili zużywa Pani 50% przepustowości wysyłania
(21:32:18) Broken: a ma Pani pretensje, że działa Internet wolno
(21:32:13) Klient: u mnie jest download 2.51 a w umowie jest 4 Mb/ps w kierunku do uzytkownika
(21:32:43) Broken: proszę dokładnie przeczytać, że prędkość jest DO 4Mbit i tyle staramy się zapewnić cały czas
(21:32:39) Klient: wiec nie jest tak jak w umowie
(21:32:54) Broken: jeśli w tej chwili nie ma Pani tych 4Mbit
(21:33:00) Broken: przy pobieraniu z jednego miejsca
(21:34:02) Broken: to niestety ale nie jest to moja wina
(21:33:57) Klient: a w kierunku od uzytkownika 256 kb/ps czyli 32kB/s a teraz z uzyciem kamery mam 7
(21:34:06) Klient: a kogo?
(21:34:19) Klient: to czyja wina jest ze mam tak lichy net
(21:34:24) Klient: polaczenie
(21:34:32) Broken: Ile Pani na teście pokazuje prędkość wysyłania!?!?
(21:34:28) Klient: na skype min
(21:34:40) Klient: pisalam wyzej
(21:34:58) Broken: to co mi Pani pisze to jJEST PRĘDKOŚĆ POBIERANIA !!!
(21:35:00) Broken: a nie WYSYŁANIA!
(21:35:07) Broken: czytanie ze zrozumieniem się kłania
(21:35:30) Klient: teraz chodzi na polaczenie na skype ...ddlaczego jak mam w umowie 32kB/s to teraz mam 7 kB/s
(21:35:42) Klient: prosze mi nie pisac co u mnei sie klania
(21:35:48) Klient: ja rozumu nie zjadlam jeszcze
(21:37:01) Klient: ja , że tak powiem, nie mam tego co mam w umowie
(21:37:34) Broken: Szanowna Pani
(21:37:45) Broken: w umowie ma Pani napisną prędkość 256kbit/s
(21:37:56) Klient: czyli 32kB
(21:38:18) Broken: czemu akurat Skype w tej chwili wykorzystuje tylko 80-100kbit/s
(21:38:30) Broken: znają tylko i wyłącznie twórcy programu Skype
(21:38:46) Broken: przecież ja nie mam na to żadnego wpływu!
(21:39:00) Klient: kpina.....ja zrezygnuje z uslug BRKa
(21:39:44) Broken: Szanowna Pani - proszę zgłosić w takim razie reklamacje
(21:39:44) Klient: ha ha
(21:39:46) Klient: dobre
(21:39:53) Broken: a nie pisac mi o 21 jakieś bzdury
(21:40:06) Broken: czemu ja się muszę kłócić z kimś
(21:40:12) Klient: do kogo niby ta reklamacja? do św Piotra? a to pierwszy raz ze cos sie za przeproszeniem #!$%@?
(21:40:13) Klient: ????
(21:40:23) Broken: kto sam nie wie co powinno być w okienku
(21:40:30) Broken: w SKypie
(21:40:39) Broken: pragne zaznaczyć, że #!$%@? się tylko u Pani
(21:40:49) Broken: i jak zwykle w obecności instalatorów
(21:40:55) Broken: nidgy nie ma problemów
(21:41:05) Broken: czy rozumiem, że to złośliwość z naszej strony ?
(21:41:20) Klient: za przeproszeniem mam dosyc takiego ZASRANEGO NETU KTORY kochaj SIE CO CHWILE a ja za gowno placic nie bede
(21:41:20) Klient: dobranoc
(21:42:13) Broken: bardzo ładnie Pani i kulturalnie się do mnie odnosi
(21:42:19) Broken: i pisze Pani to przez GG
(21:42:22) Broken: zamiast zadzwonić
(21:42:27) Broken: opisac sytujacje
(21:42:43) Broken: rozumiem, że o godzinie 21:40 mam Pani zrobić nie wiadomo co, żeby w Pani okienku w SKypie
(21:42:50) Broken: pokazało wartości na które nie mam wpływu ?
(21:43:17) Broken: dlaczego proszę mi wyjaśnić NIKT poza Panią nie zgłasza mi problemów tego typu ?
(21:43:23) Broken: przy ilości ponad 1000 użytkowników?
(21:44:01) Klient: zeby Pan sie kulturalnie odnosil do klienta, ktory zglasza problem..haha...dobranoc
(21:44:15) Broken: a ja proponuje
(21:44:18) Broken: sobie sprawdzić
(21:44:26) Broken: jeszcze raz
(21:44:30) Broken: jaka ma Pani prędkość
(21:44:40) Broken: bo Pani komputer więcej wysyłał SPAMu i śmieci
(21:44:48) Broken: do Internetu niż była Pani w stanie pobrać
(21:44:54) Broken: ale oczywiście to TYLKO moja Wina
(21:45:09) Broken: bo przecież ja MUSZę wiedzieć co Pani ma w komputerze
(21:45:14) Broken: i zdalnie blokować śmieci
(21:45:11) Klient: ta rozmowa nie ma sensu
(21:45:13) Klient: dobranoc
(21:45:21) Broken: bo inaczej to nie ma sensu
(21:45:24) Broken: oczywiście
(21:45:27) Broken: ·że rozmowa ma sens
(21:45:30) Klient: w najblizszym czasie pojawie sie rozwiazac umowe
(21:45:37) Broken: gdyż mam to w tej chwili ładnie udokumentowane
(21:46:48) Klient: a co to znaczy rozsylanie spamu? spam = niechciacan poczta....komu wysylam?
(21:46:57) Klient: moze ta rozmowa to spam?
(21:47:52) Klient: komu mam co wysylac?
(21:48:25) Broken: nie. Szanowna Pani - Pani komputer cały czas łączy się z innymi użytkownikami Internetu i zapycha Pani łącze conajmniej do 50% prędkości wysyłania. Więc w takim razie nie jest Pani w stanie wysysić w pełni łącza. Może to być spowodowane chociażby jakimiś programami pracującymi w tle (wirusami, robakami itd.).
(21:49:04) Broken: aktualne wykorzystanie łącza może Pani sobie śledzić na bierząco
(21:49:17) Broken: wystarczy sobie wpisac w przeglądarce http://192.168.1.20
(21:49:23) Broken: jako login i hasło wpisać : test
(21:49:33) Broken: i na dole strony jest aktualny monitor zużycia pasma
(21:49:42) Broken: już to kiedyś Pani podawałem
(21:49:53) Broken: ale oczywiście lepiej jest mieć do mnie pretensje
(21:50:49) Broken: w tej chwili na bierząco przez całą rozmowę obserwuje ruch
(21:51:06) Broken: i ma Pani prędkość wysyłania na poziomie 139kbps cały czas
(21:51:01) Klient: teraz uzywam skype i rozmawiam
(21:51:03) Klient: wiec
(21:51:14) Broken: no dobrze
(21:51:36) Klient: z klientami rozmawia sie prostym jezykiem a nie jezykiem programisty
(21:51:57) Broken: ale to zajmuje Pani prędkość wysyłania, prawda? skoro zajmuje kanał wysyłania to również pobieranie danych wymaga wysyłania pewnej ilości danych np. do potwierdzenia czy dane doszły na miejsce
(21:52:05) Broken: stąd jak Pani wykonuje TEST prędkości
(21:52:18) Broken: to również do osiągnięcia maksymalnego wysycenia łącza
(21:52:19) Klient: a co do spamu....to komu co wysylam?
(21:52:27) Klient: mam komputer czysty
(21:52:36) Klient: nie mam robakow ani szpiegow
(21:52:43) Klient: ani tym bardziej wirusów
(21:53:12) Broken: c24-191.icpnet.pl - Pani komputer łączy się cały czas z czymś takim
(21:53:16) Broken: co to jest - nie mam pijęcia
(21:53:18) Broken: pojęcia
(21:53:23) Broken: jakiś serwer?
(21:53:32) Broken: może jakiś węzeł Skype'a
(21:53:45) Broken: ale jeśli to Skype to nie zużywa 7KB tylko jakieś 20KB/s
(21:54:32) Klient: w tej chwili dociera do mojego rozmowcy ode mnie 10-11kB
(21:54:42) Klient: teraz 12-14
(21:54:56) Klient: gdzie reszta? co to ma byc?
(21:55:52) Broken: a gdzie Pani to widzi te predkosci ?
(21:56:06) Klient: moj rozmowca widzi ile dostaje ode mnie
(21:56:14) Broken: w jakims programiku ?
(21:56:39) Broken: ok.
(21:56:41) Broken: rozumiem
(21:56:58) Broken: tylko proszę niech mi Pani nie mówi, że rozmawia Pani z Mirkiem
(21:56:55) Klient: przeceiz pan tez widzi jaki jest przesyl na laczu
(21:57:06) Broken: widzę
(21:57:04) Klient: nie
(21:57:19) Broken: i Pani też może sobie zobaczyć jakie jest realne zużycie pasma
(21:57:41) Broken: czemu u niego tak pokazuje - nie wiem jakie ma łącze i dlaczego akurat u niego tak jest
(21:57:50) Broken: myślałem, że to sa wartości które widzi Pani u siebie
(21:58:03) Broken: ja nie mam wpływu na to co jest akurat innej osoby
(21:58:18) Klient: ale przeciez Pan tez widzi jakie to sa wartosci wysylane przeze mnie
(21:58:39) Broken: no widze i są one większe niż u tej osoby z którą Pani rozmawia
(21:58:51) Klient: wieksze tzn jakie?
(21:59:14) Klient: teraz jest 10-11-12
(21:59:24) Klient: wiec wieksz tzn jakie???????
(22:00:15) Broken: 110-120kbps
(22:00:34) Broken: to widze u Pani
(22:00:46) Broken: i to jest tyle ile Skype może wykorzystać
(22:00:52) Broken: czemu nie zapycha całego pasma
(22:00:54) Broken: nie mam pojęcia
(22:00:49) Klient: nie ma tyle haha
(22:01:31) Klient: 120:8=15kB a ja mam do wykorzystania 32....gdzie jest reszta????
(22:01:54) Broken: niech Pani sobie odpali Speedtest.pl
(22:01:57) Broken: i przetestuje
(22:02:07) Broken: czy Pani wysyci to łącze na MAXa
(22:02:21) Broken: bo ja nie rozumiem nadal Pani problemu
(22:02:21) Klient: mi nie chodzi o speedtest mi chodzi o wykorzystanie w trakcie rozmowy
(22:02:53) Broken: no ale czemu się Pani upiera, że ma Pani zjadać całą przepustwość wysyłania!?
(22:03:06) Broken: przecież Skype działa dobrze i przy 3-4KB/s
(22:03:40) Klient: zawsze ten sam problem....klient zglasza cos a BRKa jak zwykle nie wie o co chodzi.....................DOBRANOC....dobrze, ze jest konkurencja na rynku
(22:04:11) Broken: to niech się Pani pobuja z Neostradą, Netia
(22:04:15) Broken: życzę powodzenia
(22:04:24) Broken: szkoda mojego czasu i Panio
(22:04:25) Klient: narazie bujam sie z badziewna Brką
(22:04:34) Klient: Dobranoc
(22:04:44) Broken: bo mam naprawdę lepsze zajęcia niż tłumaczenie komuś jak działa koło
(22:04:46) Broken: dobranoc

Źródło: https://trzepak.pl/viewtopic.php?f=16&t=33554


  • 6
@aso824: Przy tak bardzo nieprofesjonalnemu zgłoszeniowi problemu to nic nadzwyczajnego (patrz na porę, o której to pisała, ja robiłem takie pasty gdy naprawdę internet nie działał/ledwo działał) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@majsterV2: Nie ma znaczenia, chyba że serwisant ma serio w dupie klientów; zaczął drążyć temat i tłumaczyć komuś nietechnicznemu detale w IMHO dość chamski sposób, zamiast po prostu uczepić się wyników speedtestu i cały czas tłumaczyć że prędkość jest "do", a dany program tyle nie zużywa.

Myślałem że ja nie mam cierpliwości do klientów, ale na słuchawce cierpliwie tłumaczyłem klientowi jak skonfigurować jego własny router, mimo że uważał że wie lepiej
@aso824: Jak się ma na głowie ponad 1k klientów po radiówce to o tej godzinie nic dziwnego, że człowiek może być nieco zirytowany.
Nie ma co tutaj krytykować, to były dawne czasy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@majsterV2 netia zrezygnowała ostatnio z zewnętrznej agencji od pr, jeżeli chodzi o obsługę w kanałach ecommerce, robia to teraz osoby z 2 linii wsparcia ( ͡° ͜ʖ ͡°)