Wpis z mikrobloga

W ramach odhaczania listy rzeczy którychś chciałbym sie nauczyć/zrobic trafiło tym razem na #naukagry na #pianino. Jestem zielony w tym, nie umiem czytać nut w sumie nic nie umiem. Tutaj pojawia sie pytania, jak najlepiej nauczyć sie grać samemu po pracy (nie mam czasu na szkole muzyczna) i na jakim sprzęcie? Co kupic na pierwszy raz?
  • 50
@Cineczeq: Jeżeli chcesz tani, prosty, pełnowymiarowy sprzęt, ale bez ważonej klawiatury i jesteś w stanie zaakceptować mniejszą ilość klawiszy (61 zamiast 88) to do wyboru masz albo klawiaturę sterującą do komputera (sam hardware, bez modułu dźwiękowego, taki kontroler), albo keyboard (instrument z wbudowanymi brzmieniami).

Najtaniej wyjdzie Cię klawiatura sterująca, coś około 400 PLN w górę, zależy od modelu.

Z keyboardami będzie gorzej, niestety większość tanich modeli nie posiada czułości velocity, co
@NeXIcE: dzięki! Mógłbyś zarzucić linkiem najlepiej z Amazona co dokładnie widzisz dobrego? Bo sie czuje jak dziecko we mgle. Cena myśle do 90f, najlepiej koło 70. Chce po prostu zacząć uczyć sie grać i zagrać pierwszy utwór za 6 miesiecy.
@Cineczeq: W kategorii keyboardów Yamaha praktycznie nie ma konkurencji, to dość specyficzny instrument. Najtańszy i najlepszy model ECO/POWER jaki można dostać to właśnie ten co powyżej:

https://www.amazon.co.uk/Yamaha-PSRE353-Portable-Keyboard-x/dp/B00UNEECFC/ref=lp_407816031_1_14?s=musical-instruments&ie=UTF8&qid=1484746352&sr=1-14

Jeżeli nie chcesz tyle wydawać to możesz iść w stronę klawiatury sterującej. Jedyny minus jest taki, że brzmienia po prostu będziesz musiał brać z komputera i mieć go cały czas włączony. Może też być problem z latencją, opóźnieniem, jeżeli nie masz lepszego interfejsu audio,