Wpis z mikrobloga

I jak Mirko, zaczyna nam wychodzić ten #marketing przy rebrandingu, czy jednak #januszereklamy?


Szyszkokłos życia

Wzorem wielu rozpoznawalnych na rynku firm postanowiliśmy stworzyć znak, który stałby się graficznym symbolem BROWINu, koncentrującym w swoim znaczeniu wszystko to, co jest istotne dla naszej Firmy. Wyszliśmy z założenia, że znak ten powinien odnosić się do specyfiki i zakresu naszych działań, wyrażać nasz potencjał, misję i wizję rozwoju. Chcieliśmy, by symbolicznie nawiązywał do złożoności naszej pracy i ścisłej współpracy zespołów, by wyrażał „jedność w wielości”, dzięki której jako firma tworzymy spójną całość.

Szukając odpowiedniej formy, uwagę skoncentrowaliśmy na dwóch inspirujących elementach: szyszce chmielu i kłosie zboża.
szyszka chmielu – jako symbol piwowarstwa, domeny głównie męskiej, budzi skojarzenia z mocą, siłą, witalnością i żywiołową radością wspólnego spędzania czasu;
kłos zboża – jest symbolem natury, dobrych plonów, dostatku, ziarna, chleba, a więc i życia. Świeży, pachnący chleb przywołuje obraz szczęśliwego domu, pięknych rodzinnych zwyczajów i tego, co najlepsze
w polskiej kuchni i tradycji. To z kolei domena kojarzona przede wszystkim z ulubionym smakiem, z radością spotkań przy rodzinnym stole, z ciepłem i kobiecością.

Naturalną koleją rzeczy pojawiło się pytanie: a gdyby tak połączyć szyszkę z kłosem, a wraz z nimi wszystkie znaczenia, jakie symbolizują? Efekt okazał się trafieniem w sedno. I tak powstał Szyszkokłos Życia – jedyny w swoim rodzaju symbol połączenia siły i bogactwa natury z energią, rozwojem i kreatywnością ludzi.

Symbol ziarna, które trzeba zasiać, by zebrać plony, pracy przynoszącej owoce, życia, którego smak w istotnym stopniu zależy od nas samych.

Szyszkokłos Życia
…bo domowe jest lepsze!

Smakujmy życie. I uczmy innych, że warto.

#browin
Browin - I jak Mirko, zaczyna nam wychodzić ten #marketing przy rebrandingu, czy jedn...

źródło: comment_cz8nHGk9V2M34dngpCLFtxmgTYNhJs4S.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
@Browin: na pewno łatwiejsze do zapamiętania będzie = lepsze (dla mnie)
Ogólnie spoko, może faktycznie trochę karczoch, ale dla mnie spoko.
Pjonteczka!


( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 1
@Dr_Snaut: ach! Zapomnieliśmy! BROWIN jako firma zrzeszająca marki rodzime jak biowin, bioogród, soens, bioterm i 2measure. Na mirko jesteśmy marką z liniami produktowymi, ale musieliśmy stworzyć coś uniwersalnego...

  • Odpowiedz
budzi skojarzenia z mocą, siłą, witalnością i żywiołową radością wspólnego spędzania czasu;


@Browin: to nieprawda xD ale bardzo ładny mutant z tej waszej roślinki :)
  • Odpowiedz
  • 0
@Wychwalany: mamy, ale w poszczególnych gałęziach: serowarstwo - serowar.pl, piwowarstwo - browamator, gorzelnictwo - alcotec itd.


Edit: do winiarstwa nawiązuje też data 'od 1979 roku uczymy Polaków jak robić wino'
  • Odpowiedz
  • 0
@CygaroZwasem: szyszkę to nasz grafik prywatny pożyczył od grafika zewnętrznego, który robił nam logo i wizualizację linii produktowych. Była od góry w logo, więc postanowiliśmy ją przerobić :)
  • Odpowiedz
  • 0
@CygaroZwasem: No jak nie wie? Dostał ładne pieniążki za kawał bardzo dobrze wykonanej pracy :) z przeniesieniem autorskich praw majątkowych, możliwości modyfikacji i całej dokumentacji do urzędu patentowego włącznie.

  • Odpowiedz
@Browin: Średnio to wyszło. Raz, że szyszka chmielu nic nie mówi przeciętnemu Kowalskiemu. Dwa, że przy małych rozdzielczościach rozmywają się szczegóły (widać na Waszym avatarze wykopowym). Trzy, że ciężko mi w tym sygnecie odnaleźć wspomniane wartości. No ale tragedii nie ma.
  • Odpowiedz