Wpis z mikrobloga

Wykopki, czy ktoś miał "przeboje" z naliczaniem transferu danych przez "Internet Manager" t-mobile? Właśnie mnie wkurzyli i zastanawiam się czy to nie jest jakiś wałek do naciągania ludzi na dodatkowe koszty.
Po kolei. Mam blueconnect 25gb. Używam w/w aplikacji dostarczonej wraz z modemem, do monitorowania ilości zużytego transferu. Sprawdzam co kilka dni i wiem na co sobie jeszcze mogę pozwolić do końca okresu rozliczeniowego. Stan na dzisiaj to 13,51 GB. Sobie przeglądam wypok do kawki i nagle wszystko zwalnia, po czym dostaję sms że zużyłam transfer. Na litość boską, rozumiem że ta aplikacja może być niedoskonała, sama zakładam 10% błędu, ale prawie 50%? Zadzwoniłam więc do BOK, miły pan poinformował mnie że transfer istotnie zużyty. Powiedziałam mu że jak dla mnie to jest wprowadzanie Klienta w błąd, szczególnie że sam przyznał że apka "czasem niedokładnie nalicza dane". I dziwna polityka firmy skoro nic z tym nie robią a wiedzą o problemie.
Plus dla Miłego Pana, w tym momencie dorzucił mi w ramach "przyjaznej polityki firmy" 1 TB. Ale tak czy inaczej mi się to bardzo nie podoba. Zdarzyło się komuś podobnie? Może trzeba ich jakoś uświadomić że nieładnie tak Klientów wprowadzać w błąd?
#afera #tmobile #pytanie
  • 8
@R4vPL: najpierw zamierzam do nich napisać, i zobaczyć jak się ustosunkują do tematu. Dołączę screen z tej aplikacji itd. Miesiąc wcześniej mieliśmy identycznie. Dziwne jest to że wcześniej, do lipca, miałam 10 czy 12 gb limit, niebieski oglądał mecze (euro i liga), puszczał sobie zamiast radia muzykę z jutuba, i bardzo rzadko przekraczaliśmy limit. A od kiedy mamy zwiększony, niebieskiego nie ma, użycie na niższym poziomie - to co miesiąc problem.
@roladki_z_ciasta prawdopodobnie jest to różnica w sposobie naliczania transferu, internet jest liczony w 100kb pakietach i zaokrąglany do pełnych setek i jeżeli połączenie zużyło 5 kB to i tak odejmuje 100kb transferu, a program liczy realne zużycie i po jakimś czasie zaczyna się to rozjeżdżać. Sprawdź na umowie jak jest to naliczane.
@R4vPL: @GoracyStek: no dokładnie. Ściągnęłam sobie szczegółowy wykaz połączeń za bieżący okres i porównałam go z historią przeglądarki. Wygląda że się zgadza, czyli zużyłam te 25gb, ale jedno mnie dziwi. Jeśli np.wieczorem oglądam film, to w rozliczeniu to zwiększone zużycie pojawia się pod datą następnego dnia jako pierwsza pozycja. I w ogóle jest to dziwnie porozbijane. Jako kilka połączeń w ciągu dnia, co się ma nijak do logowań w sieci