Wpis z mikrobloga

Mirunie proszę o pomoc / poradę

tldr


mam laptoka lenovo y50-70 (model 2015r) gdzie jebnęła matryca. ale od początku bo to istotne:

-kupiłem lapka rok temu, po 2 dniach walnęła matryca (pink haze*) sprzedawca wymienił z miejsca na inny egzemplarz- ten sam model.
-nowy egzemplarz po jakiś 9 mc-ach walnęła matryca (screen flickering*). wysłałem na serwis poprzez sprzedawcę
-po miesiącu od powrotu z serwisu walnęła matryca (pink haze)
-3 dni po tym jak walnęła matryca a dwa dni przed odesłaniem na serwis laptop spadł mi z podstawki z jakiś 30 cm i odkształciła się obudowa ekranu w prawym rogu przy zawiasie. "wada mechaniczna" z mojej winy ale nie uszkodziło się nic oprócz obudowy wizualnie
-laptop odesłany na serwis. lenovo się nie podejmie naprawy gwarancyjnej ponieważ mam wadę mechaniczną.

wychodzi na to, że posiadając wadę mechaniczną straciłem całkowicie gwarancję.
cytat z Ograniczona gwarancja Lenovo:

Zakres nieobjęty niniejszą gwarancją:
Niniejsza gwarancja nie obejmuje:
-bla bla bla
-bla blabla
-awarii ani szkód wynikających z nadużycia, wypadku, niewłaściwego używania, modyfikacji, nieodpowiedniego środowiska fizycznego etc etc.

fakt mam wadę mechaniczną ALE walnięta matryca NIE JEST WYNIKIEM tejże wady.

*pink haze, screen flickering- walnięta matryca, wada fabryczna, często występuje w tym modelu. przypadki opisywane na forum lenovo.com.

tak więc firma lenovo jako taka WIE, że mój przypadek dotyczy wady fabrycznej i ona nie objawia się po uszkodzeniu mechanicznym. oni to wiedzą i ja to wiem. doświadczyłem tej samej niesprawności ekranu na 2 egzemplarzach tego samego modelu.

mogę coś zdziałać z tym, żeby jednak mi toprawili tylko i wyłącznie matrycę? UOKIK?

#lenovo #komputery #serwispc #serwislaptopow #pomocy

lenovo #!$%@?, sałatki szkoda

~Nikodem Dyzma
  • 1