Wpis z mikrobloga

@Bunch: jak masz aftera to możesz bezpośrednio z aftera, z encodera chyba sie nie da, chyba że quicktime, animacja.. niestety takie gówno zrobili teraz z tym encoderem że płakać sie chce nie wspominając o #!$%@? multiprocesingu z aftera.. w co oni grają.. #!$%@?...
  • Odpowiedz
@thePiter: Nie wiedziałem, że w formacie mov możemy skorzystać z przeźroczystości.

To może inaczej zapytam... Czy Ty wiesz jak ustawić zatem format QuickTime (mov) abym taką przeźrocyzystość mógł zachować?

Zobacz, zrobiłem test, ustawiłem sobie taki format (właśnie QuickTime) i jakoś tej przeźroczystości nie dostałem...
Bunch - @thePiter: Nie wiedziałem, że w formacie mov możemy skorzystać z przeźroczyst...

źródło: comment_C51vHnH95OjkT2U0WoisyMo3CEizx1uH.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Bunch: Sprawdź, czy po przestawieniu głębi na 32 bity będziesz miał kanał alpha. Szczerze mówiąc to nigdy nie próbowałem z AME eksportować przezroczystych wideo, bo to się mija z celem - najlepiej prosto z after effects to wypluć (ustawiasz wtedy quicktime, animacja i rgb+alpha - będziesz miał nieskompresowanego mova z przezroczystością).
  • Odpowiedz
najlepiej prosto z after effects to wypluć (ustawiasz wtedy quicktime, animacja i rgb+alpha - będziesz miał nieskompresowanego mova z przezroczystością).


@thePiter: Ale jak mam np. 36 "pasków z podpisami pod mówcami" do wyrenderowania? To chciałbym to zrobić hurtowo z After Effects, a się nie da. Bo tam nie ma kolejki.
  • Odpowiedz
@Bunch: Robię to na co dzień, więc jestem pewien. Animacje MOV z kanałem alpha da się zakolejkować w afterze na 100%. Wszystkie inne materiały również :)
  • Odpowiedz
@thePiter: Robię w taki sam sposób i to nie jest kolejka. Nie zakolejkujesz w Afterze kilku różnych projektów. Sprawdzałem i się nie da. Ale wiem o co Ci chodzi, już się domyśliłem. Ty mówisz o sekswencjach z jednego projektu. A ja mówię o kilku różnych projektach. Czyli wychodzi na moje - nie da się.

I mówię o After Effects a nie Adobe Media Encoder. Przypominam.

Masz jedna animację napisu do zedytowania.
  • Odpowiedz
@Bunch: Chłopie, jeżeli będziesz na jednej kompozycji zmieniał nazwiska to nie ma bata, w niczym kolejki nie ustawisz bo zmieniasz źródłowy projekt przecież. Narób w jednym projekcie z belkami kompozycji (jedna kompozycja - jedno nazwisko) i wtedy kolejkuj. Zrobisz to w 15 minut, kopiując warstwy z jednej kompozycji do drugiej, zmieniasz nazwisko itd. Dzięki temu masz przykładowe 30 kompozycji w ramach jednego projektu i każdą możesz zakolejkować.
  • Odpowiedz
@thePiter: NIE ZMIENIAŁEM NAZWISK NA JEDNEJ KOMPOZYCJI a w projekcie.

Wtedy ja to zrobiłem tak, że stworzyłęm 30 osobnych plików projektów programu After Effects. W każdym pliku projektu jedno animujące się unikalne nazwisko. I zapisałem sobie 30 takich osobnych projektów.

Nie pamiętam jak brzmi końcówka pliku projektu z Aftera więc umówmy się, że brzmi ona ".ae". No więc zrobiłem takie pliki:
Jan Nowak.ae
Jan Kowalski.ae
Adam Kowalczyk.ae
.. i tak do
  • Odpowiedz
@Bunch: Co nie zmienia faktu, że możesz zrobić tak jak ci napisałem. Zaimportuj wszystkie projekty do nowego projektu (tak jakbyś importował footage), pootwieraj kompozycje z każdego projektu, upewnij się że wszędzie są inne nazwiska i kolejkuj. Zajmie ci to 10 minut.
  • Odpowiedz
@thePiter: Zrobiłem DOKŁADNIE tak jak napisałeś wyżej i wyrenderowały się same kopie jednej i tej samej kompozycji.

Ale jak dorwę się do kompa to sprawdzę to jeszcze raz.
  • Odpowiedz
@thePiter: Tak, każdą kompozycję miałem nazwaną jako "preview" w tych swoich projektach. Dlaczego taki szczegół miałby mieć znaczenie...
  • Odpowiedz