Wpis z mikrobloga

@zomerstm: ej, a jak jak ejsteś torunianinem zainteresowanym tramwajami, to może mi wyjaśnisz czemu torowisko na Uniwersyteckiej nie jest wykorzystywane liniowo? Przecież to bez sensu, żeby zbudować taki odcinek tylko jako tor awaryjny.
  • Odpowiedz
@zomerstm: Po #!$%@? to miasto stawia na te tramwaje jak one nigdzie nie dojeżdżają, zagracają ulice i w ogóle są bez sensu? No i teraz będą 3 torowiska na 3 równoległych ulicach i Uniwersytecka będzie stała odłogiem a układ torowy będzie coraz bardziej skomplikowany. Bez najmniejszego sensu.
  • Odpowiedz
  • 3
@OldFuckinPyroRex obawiam się, że to kwestia jednego kierunku skrętów, przez co użytkowanie tej bocznicy, po zrobieniu nowych, dwu kierunkowych na Chełmińskiej, nie ma sensu, bo w sumie do czego? Jedyne co mi przychodzi na myśl to mała pętla, od strony Kaszownika, ale wtedy będzie używana jedna para szyn tylko.

@vomalio głośne tramwaje, hmm, czyli mieszkasz w pobliżu starych linii? Nowe są budowane w technologii cichego toru, sprawdź pod UMK. Na pewno autobus
  • Odpowiedz
Uniwersytecka będzie stała odłogiem


@SwiniaczXXX: przecież stoi xD

obawiam się, że to kwestia jednego kierunku skrętów, przez co użytkowanie tej bocznicy, po zrobieniu nowych, dwu kierunkowych na Chełmińskiej


@zomerstm: Za to masz plusa, bo nie wiedziałem tego.

w sumie do czego?


@zomerstm: po ew. uzupełnieniu skrętów można by puścić tamtędy co któryś kurs 1 albo od biedy 3 (bo przerzucenie tam wszystkich kursów którejś z linii to jednak bezsens).
  • Odpowiedz
głośne tramwaje, hmm, czyli mieszkasz w pobliżu starych linii? Nowe są budowane w technologii cichego toru, sprawdź pod UMK. Na pewno autobus jest głośniejszy.


@zomerstm: głośniejszy to może być ewentualnie ten najstarszy Jelcz, który ledwo jeździ
  • Odpowiedz
@wtf2009: pewnie, nie wiem czy kojarzysz, ale kiedyś było takie skrzyżowanie przy skrzyżowaniu Wschodnia/Curie - stare tory kolejowe, które prowadziły potem przez Żółkiewskiego przy fabryce Kopernik, aż do Lubickiej.
  • Odpowiedz
@zomerstm: Z tym pierwszeństwem to słabo, praktycznie wszędzie staje na skrzyżowaniach, trójka to masakra. Z tego co wiem, jedynka i piątka ma priorytet na Lubickiej/Ślaskiego i może na innych skrzyżowaniach też, ale inne linie nie bardzo.
  • Odpowiedz
@PawelG1193: no oczywiście zależy od świateł, ja znam głównie odcinek od Świętopełka do Elany i tam na pewno Świętopełka i wcześniejszy przejazd od Podgórnej dostosowuje się do tramwaju, potem jest długie światło na Batorego, no za wiaduktem i na Wschodniej, ciężko jest coś wskórać, bo tramwaj z pierwszeństwem by korkował, a potem cała Curie jest automat i się przestawi, poza skrzyżowaniem ze średnicówką - tu odpuścili chyba pomysł, zresztą mają tam
  • Odpowiedz