Wpis z mikrobloga

#naukaexcela #excel
Mirki potrzebuję przeszukać kolumnę po słowach kluczowych, w każdym wierszu chcę, żeby wypluwało "prawda", jeśli wyłapie któreś słowo kluczowe. Jako, że mam ich sporo, czy da się jakoś wskazać zakres komórek, w których mam słowa kluczowe, a nie wskazywać każde słowo z osobna?
Na razie cisnę


ale słów przybywa, jest to brzydkie i niewygodne.

  • 5
  • Odpowiedz
@mpitas3: Sprawdź takie pojęcie jak formuły tablicowe, mi na przykładowym arkuszu wyszło, że taka formuła zadziała:
{=SUMA(JEŻELI.BŁĄD(SZUKAJ.TEKST(Zakres_kryteriów;kryterium);0))}
Pamiętaj, że formułę tablicową potwierdzamy ctrl+shift+enter. W tym wypadku wynikiem będzie 1 lub 0 co jest tożsame z prawda - fałsz.
  • Odpowiedz
@Usurper: Trochę działa, ciekawy dodatek :) na pewno przyda się na przyszłość, ale na ten moment mam za dużą bazę i za długo to trwa. Poza tym oprócz słów kluczowych, mam jeszcze czarną listę słów i to już komplikuje sprawę.
@Morsol: Niestety, w każdym wierszu zwraca mi sumaryczną liczbę dopasowań, nie pokazuje który wiersz zawiera słowo kluczowe. Jako Zakres_kryteriów wskazałem zakres słów kluczowych, a jako kryterium zakres komórek
  • Odpowiedz
Jako Zakreskryteriów wskazałem zakres słów kluczowych, a jako kryterium zakres komórek do wyszukania, czy ot o Ci chodziło? :)


@mpitas3: nie, jako kryterium_ trzeba podać pojedynczą komórkę z kolumny G, a potem formułę przeciągnąć w dół.
Jeśli to 2010 lub nowszy, to można też użyć:

=CZY.LICZBA(AGREGUJ(15;6; SZUKAJ.TEKST($B$1:$B$20;A1);1))
  • Odpowiedz