Wpis z mikrobloga

Czy ktoś mógłby mi pomóc w wyborze najbardziej odpowiedniej biblioteki?
Otóż planuję napisanie aplikacji okienkowej. Graficzne tło, inne grafiki, trochę tekstu + kilka buttonów prowadzących do kolejnych, podobnych plansz. Animacji niet, wszystko statyczne. Do tego może jakieś dźwięki. Obsługa gifów nie byłaby zła, chociaż nie jest konieczna.
Nie wiem, jakiej biblioteki mógłbym użyć. Zastanawiałem się nad Qt, SFML i GTK+. Windows.h odpada, bo liczę na multiplatformowość.
Co radzicie?
#naukaprogramowania #cpp
  • 6
  • Odpowiedz
  • 0
@Rebeliok: Qt to kombajn, jak.chcesz programować w Qt to spoko, ale wtedy to nie jest programowanie w C++ tylko w Qt. Poza tym, GTK+ jest całkiem ok, ale raczej linux, na Widowsie wsparcie jest marne. WxWidgets proste i wszędzie działa, ale musisz samemu robić pętlę zdarzeń, dodawać każdy event osobno w kilku miejscach i jest to dużo bardziej pracochłonne niż w Qt czy GTK+.
Poza tym, podobno Adobe AIR dobrze integruje
  • Odpowiedz
@MrOsamaful: Uciekaj od tego jak najdalej.

@Rebeliok: W QML wyklikasz sporo w designerze qtcreatora. A qt5 jest motzno przenośne: android, windows phone, linuxy. Logikę możesz w C++ albo i nie będziesz potrzebował. To coś jak HTML5 tylko jest lekkie, czytelne, proste i rysuje się z natywną szybkością OpenGL.

Jeżeli to jest projekt na zaliczenie C++ albo ma być lekkie to SFML, ale się napracujesz.

Ewentualnie samo okno z QtGui i
  • Odpowiedz
@GwnBrz: Co do tego C++ to bym nie przesadzał. Prawda Qt zastępował sporo z biblioteki STL ale miało so twoje uzasnienie (np CoW jak nie było std::move), teraz starają się jak najbardziej integrować z STL ale i tak pod wieloma względami Qt jest wygodniejszy.
  • Odpowiedz
  • 0
@lionbest: No tak, ale mają ten swój preprocesor, który niestety w niektórych zastosowaniach jest nie do ogarnięcia, jak np integracja z CUDA, która też ma swój preprocesor :-/.
  • Odpowiedz