Wpis z mikrobloga

może ktoś z Was już się z tym spotkał: pacjent bmw e46, dmuchawa nawiewu przestała działać. Po ruszeniu łopatkami zaczęła znowu kręcić, ale nie ma różnicy w prędkości między 3cim a 4rtym biegiem nadmuchu. Po powrocie z wyższego biegu na 1szy, dmuchawa przez chwilę pracuje nierówno. Co jest do wymiany:
a) silnik dmuchawy
b) rezystor dmuchawy
c) przełącznik w kabinie
d) cały samochód
e) wczorajsze majty bo draska zaczyna drapać

  • 9
  • Odpowiedz
@aKu_: Najbardziej prawdopodobne są opcje d) i e). ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A tak serio to objawy wskazują na uszkodzony rezystor dmuchawy, czyli legendarny jeż. Ja miałem podobnie, po wymianie problemy zniknęły.
  • Odpowiedz
  • 0
@aKu_: pod wpływem temperatury puściły mi luty w rezystorze. Kupiłem nowy na wymianę, jak się okazało nie taki jak trzeba. Miałem zamienione prędkości. Więc polutowałem stary, a nowy leży i czeka na klienta :-)
  • Odpowiedz
@aKu_: To zależy. Najczęściej pali się bezpiecznik termiczny przy rezystorze. Można go zmostkować i będzie działać. Rezystor tam jest dużej mocy i rzadko się przepala. Ludzie kupują całe komplety w sklepie o nazwie "rezystor dmuchawy" za grubą kasę, a tak naprawdę pada element za parę groszy.
  • Odpowiedz