Wpis z mikrobloga

mirki spod tagu #programowanie potrzebuję pomocy. Programuję w C

Mam napisać definicję funkcji, która wczyta liczbę zespoloną do istniejącej zmiennej. Jest zdefiniowany typ struktury na liczbę zespoloną (elementy: float rzeczywista, float urojona)
Program generalnie ma być kalkulatorem liczb zespolonych (dodawanie, odejmowanie, mnożenie)

Jest ktoś w stanie pomóc?
  • 7
  • Odpowiedz
@Fifarafas:
//Deklaracje funkcji
int wczytaj (int dgran, int ggran);
void insert (void);

//Struktura
struct {
float rzeczywista;
float urojona;
};


int main (void)
{
for (;;) {
printf("Dodawanie (1)\t Odejmowanie (2)\t Mnozenie(3)\t Koniec (0)\n\n");
switch (wczytaj (0,3))
{
case 1: printf ("\n\n\t\t\t\tDodawanie\n\n");
break;

case 2: printf ("\n\n\t\t\t\tOdejmowanie\n\n");
break;

case 3: printf ("\n\n\t\t\t\tMnożenie\n\n");
break;

case 0: return 0;
}
}
}


int wczytaj (int dgran, int ggran)
{
  • Odpowiedz
@Fifarafas:
A zadanie wygląda następująco:
- zdefiniuj nowy typ - strukturę na liczbę zespoloną, której 2 elementy (część rzeczywista i urojona) będą typu float;
- zrealizuj strukturę (szkielet) programu kalkulatora liczb zespolonych z pozycjami w menu (dodawanie; odejmowanie; mnożenie; koniec);
* wykorzystaj funkcję - wczytywanie danych int ze sprawdzaniem prawidłowego ich zakresu do wczytania wyboru;
- napisz definicję funkcji, która wczyta liczbę zespoloną do istniejącej zmiennej i wykorzystaj tę funkcję w
  • Odpowiedz
@binio36901:
1. Ustalasz sposób podawania dwóch liczb rzeczywistych, np. 3.1, 4.2
2. scanf("%f, %f", &rzeczywista, &urojona)
3. Done.

Powodzenia w używaniu struktury, który nie ma zdefiniowanej nazwy.
Strukturę możesz tworzyć w funkcji i zwracać ją do głównej części programu albo wcześniej stworzony obiekt przekazać do funkcji poprzez wskaźnik lub referencję i wewnątrz funkcji bezpośrednio odwoływać się do pól tego obiektu.
  • Odpowiedz