Wpis z mikrobloga

Witajcie!

Już jakiś czas (no gdzieś z pół roku, może więcej) zastanawiałem się czy by się nie zacząć uczyć spawać.
Od czego zacząć jak to ugryźć itp. Do pytania zainspirował mnie @hornat89 za co mu dziękuję w sumie to, że pokazuje jak samouk uczy się spawać. Przechodząc do merituum. Pytać w firmach czy mają miejsce na którym mógłbym się uczyć spawać? Jak wygląda kurs i cała otoczka z nim związana?
Dodatkowo wołam naszego specjalistę @SUQ-MADIQ ;)

#pracaspawaczamnieprzeistacza
#atencyjnaspoina
  • 11
  • Odpowiedz
@#!$%@?: samo czytanie nic nie da, trzeba mieć w miarę wytrenowaną rękę. najlepiej 2-3 lata doświadczenia w kraju, później można jechać za granicę.
  • Odpowiedz
@Kacorek: ze mną jest tak, że jestem po kursie 135/136, który mi w sumie niewiele dał bo znalazłem potem pracę jako nie-spawacz :P no ale ogarnąłem po trrochu co i jak. poza tym półautomatem jest teoretycnzie najprościej i najwięcej pracy po tym jest. w każdym razie kurs to kurs a praktyka i doświadczenie to co innego.

co do spawania TIG'iem to ja to ogarnąłem bardzo po znajomości i nie wiem czy
  • Odpowiedz
@Kacorek: http://www.wykop.pl/link/1599053/ama-eksportowiec-majster-spawacz-monter-w-ue/#comment-16495799
Znajdź pracę jako pomocnik, do szlifowania itp. prac, gdzie będziesz miał doczynienia ze spawaczami. Ja spawałem około roku zanim zrobiłem certyfikat - potrzebowałem go tylko po to, żeby w umowie o pracę wpisywali mi spawacz zamiast monter. Na kursie niewiele się nauczysz, znajdziesz pracę z której Cię zaraz zwolnią bo nie poradzisz sobie, trzeba zacząć od doświadczenia i doświadczeniem się kierować. Naucz się rysunku technicznego to podstawa, książki nie
  • Odpowiedz
@Kacorek: aaa poza tym jakbym już doświadczył się trche jako spawacz to myślałbym jeszcze o zrobieniu uprawnień typu VT/UT żeby potem móc pracować w nadzorze ( ͡º ͜ʖ͡º)

edit. bo póki co to pracuję jako kontroler jakości i mam ciągle styczność z tym xD
  • Odpowiedz