Wpis z mikrobloga

@swiezemleko: Zdecyduj się z której strony masz słońce i opierając się na tym rób cienie, najlepiej jakbyś najpierw pocieniował całość pasami, na dole najciemniej, a u góry najjaśniej i potem nakładał na to dithering, robienie po jednym elemencie może być kłopotliwe bo nie widzisz jak na całości rozkładają się cienie.

Tutaj masz to pokazane krokami: http://makegames.tumblr.com/post/42648699708/pixel-art-tutorial
źródło: comment_3bYRPYpx3EoslrBp0cViDJLeKre2H6qk.jpg
@swiezemleko: lufa haubicy w ogóle wygląda płasko w porównaniu do "stojaka" który ma jakiś tam rzut (te jaśniejsze partie po prawej).

Co do ditheringu to taki regularny na takim obszarze jest po prostu mdły.

http://purloux.com/images/artwork/tutorials/rundown/dithermoon.png

http://i.imgur.com/lf2GOkz.png

Tak samo jak kolory, widać że szedłeś z jednego odcienia zieleni i rozjaśniałeś, spróbuj wychodzić zielenią w żółcie przy jaśniejszych elementach, a w brązy przy ciemniejszych, zyskasz na kontraście i nie będzie to takie płaskie
@swiezemleko: jak już masz całą formę z shadingiem i ditheringiem nałożonym to nakładasz shading na kontur podobnie jak robiłeś to w przypadku pierwszej warstwy shadingu czyli tam gdzie masz jasne masz jasny kontur, ale na tyle ciemny aby różnił się od najjasniejszej barwy w tutorialu który podałem dwa posty wyżej masz rozdział "SELECTIVE OUTLINING" tam jest również wytłumaczone.