Wpis z mikrobloga

Cześć, posiadam #python v3.4 i właśnie zainstalowałem sobie #pyqt v4, jednak gdy chcę uruchomić przykładowy kod importując

from PyQt4 import QtGui, QtCore
Pojawia mi się błąd o treści

ImportError: DLL load failed: %1 nie jest prawidłową aplikacją systemu Win32
Chodzi o to, że zainstalowałem nie tą wersję co trzeba, czy może nie skopiowałem jakiegoś pliku?

Druga sprawa, to czy wygenerowane GUI(jego treść) da się przenieść do kodu, czy trzeba kombinować z terminalem?

Z góry dzięki za odpowiedzi, normalnie bym przeinstalował i to i to, ale boje się, że znowu mi się IDE popsuje :(
  • 12
  • Odpowiedz
@morsik: No właśnie, przy pobieraniu pythona pobrałem 64bity, jednak w menu start mam takie coś "Python 3.4 (command line 32bit)", przy pobieranie pyqt instalator też coś krzyczał żebym wskazał folder, bo nie widzi Pythona 64bit, pobierałem z strony python.org wciskając duży przycisk "Download", myślałem, że jeśli są oddzielne wersje 32/64 to zostanę przeniesiony do odpowiedniej strony, jednak z IDE działało, więc nie zwracałem uwagi (pisałem takie słabe programy działające w konsoli
  • Odpowiedz
@morsisko: No to musisz mieć pythona w takiej samej architekturze jak PyQt. Nie ma możliwości mieszania tego. Jak masz pythona 32bit to musisz mieć PyQt 32bit (co za tym idzie i Qt w 32bit).

PS. Fajny nick :)


Od 15 lat jak nie dłużej, jeszcze sprzed czasów internetu jako przezwisko było :P
  • Odpowiedz
@morsisko: Generalnie lepiej używać nowszego Qt5. Jest już coraz szerzej używane i też bardziej modularne, co daje zmniejszenie końcowej binarki w przypadku Windowsa.

Oczywiście powyższe pewnie nie dotyczy bindingów do Pythona… Ale mimo wszystko pisałbym w 5 od razu na Twoim miejscu (-;

Szczerze mówiąc, to ja piszę tylko w C++ jeśli coś w Qt robię. Raz pisałem w PyQt4 tylko dlatego, że nie chciało mi się implementować/szukać kodu do XMLRPC
  • Odpowiedz
@morsik: Ok, dzięki za odpowiedzi :) A jeśli jeszcze można wiedzieć, to uczyłeś się tego Qt z jakichś tutoriali czy z oficjalnej dokumentacji? (O ile w c++ też wykorzystuję się to bibliotekę)
  • Odpowiedz
@morsisko: Zwykle dokumentacja. Ale ja piszę na zasadzie: potrzebuję zrobić to i to i szukam jak to zrobić.

Jak mam z czymś problem to szukam prostych przykładów które potem przerabiam pod siebie.
  • Odpowiedz
@morsik: Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jutro poczytam na temat tego Qt, bo teraz to nawet nie potrafię kodu z "Designera" przekopiować do kodu pythona :P.
  • Odpowiedz
@morsisko: Kodu z Designera się nie kopiuje :D

Możesz plik .ui skompilować do .py używając pyuic. Albo jeśli to jakaś prosta appka… to zrobić jak ja i po prostu ładować plik .ui wewnątrz pythona.

class MainWindow(QMainWindow):
....def __init__(self, parent=None):
........super(MainWindow, self).__init__(parent)
........uic.loadUi("ui/MainWindow.ui", self)
Jakoś tak… Możesz podglądnąć mój projekt jak chcesz, niedokończony niestety:

http://code.morsik.info/xsm/

Kod w branchu 'develop'.
  • Odpowiedz
@morsik: Hmm, na pierwszy rzut oka wygląda na trochę skomplikowane, przynajmniej to "konwertowanie" pliku .ui, a później jeszcze przypisywanie określonych funkcji :/ Szkoda, że nie da się tego zrobić bezpośrednie w "edytorze" pythona. :(
  • Odpowiedz