Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko226
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
priom
priom

priom

Dołączył 9 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj

To konto jest obecnie zbanowane.

  • Akcje 5423
  • Znaleziska 5359
  • Mikroblog 64
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1
  • Dodane (2)
  • Komentowane (47)
  • Plusowane (15)
Analny_Rozrabiaka
Analny_Rozrabiaka
24.10.2025, 04:21:02
  • 1108
Trudna do przełknięcia pigułka i codzienny przypominacz.

W Polsce żyje ok. 8 100 000 psów, a w 2024 roku odnotowano 3 śmiertelne pogryzienia.
To oznacza, że 1 na 2 700 000 psów okazał się „psem zabójcą”, czyli prawdopodobieństwo wynosi 0,000037%.

W Polsce mamy 132 000 myśliwych, którzy w zeszłym roku zabili 5 osób.
Analny_Rozrabiaka - Trudna do przełknięcia pigułka i codzienny przypominacz.

W Polsc...

źródło: F587A3AA-BB3C-44FB-8191-1EDF823BA51F

Pobierz
  • 677
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

priom
priom
priom 24.10.2025, 10:10:49 via Wykop
  • 1
brednie, pojazdy są potrzebne do życia i gospodarki, czy ci się to podoba czy nie to myśliwi są ważnym czynnikiem w produkcji zywności, posiadanie psa powyżej powiedzmy 7kg to niepotrzebne narażanie kogoś na utratę życia i zdrowia. Poza tym takie porównanie bez zastosowania poważniejszych metod statystycznych są z d--y delikatnie mówiąc i do tego nie masz dostępu do rzeczywistych danych a o czym sam piszesz, a ludzi posiadających psy groźne dla społeczeństwa
  • Odpowiedz
priom
priom
priom 14.10.2025, 04:57:28
  • 12
Poczyniłem na szybko (więc do weryfikacji, ale wydaje się ok) wykres pokazujący jak zmieniała się średnia krajowa (a dokładnie to jej 30 krotność, ta od powyżej której nie płaci się już składki emerytalnej na ZUS, itp.) z II progiem podatkowym. Wykres zaczyna się od roku 2000, widać wyraźnie jak nie podnoszenie progów wpływa na podwyższanie obciążenia podatkami. Widać jaki był zamysł II progu i widać jak nas teraz wykorzystując to narzędzie okradają
priom - Poczyniłem na szybko (więc do weryfikacji, ale wydaje się ok) wykres pokazują...

źródło: 252d53ec-77d3-4897-af79-f64ef4db5b26

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 06:33:07 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: nie zgodzę się, że to moje fantazje z posiadaniem dzieci, wiedzę, że kiedyś jak miałem te 26 lat było łatwiej z zakupem mieszkania jak ktoś się wziął do roboty, dziś się weźmiesz ale większość twoich zarobków ukradnie ci rząd - i teraz to się już tak nie opłaca dużo pracować.
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 06:35:41 via Wykop
  • 2
@priom: A tak już też z innej beczki ale powiązanej to moim zdaniem nie powinno być żadnych progów (chyba, że jakiś taki kosmiczny typu 50 średnich krajowych) a dla pozostałych w ogóle nie powinno być PITu ponieważ opodatkować to trzeba właśnie dochody z kapitału oraz posiadanie (czyli kataster). I to byłoby sprawiedliwsze niż to co mamy teraz i to pod wieloma względami.
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 06:51:44 via Wykop
  • 0
@priom: to może zamiast progów takich zróbmy inaczej :) może jak ktoś zarabia więcej niż 120 000 to ma płacić wyższy VAT :) wyjdzie na to samo - tylko czy nadal wydaje się wam, że tak powinno być?
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 07:09:11 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: to oczywiście nie była realna propozycja :) realna propozycja to kataster i podatek od dochodu z kapitału.
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 07:23:53 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: wypłaszczyła się równając ale do dołu a nie do góry ;)
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 07:27:44 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: tak, kataster od pierwszego mieszkania (kataster nie tylko od mieszkania ale od każdej wartości, którą posiadasz) (to miało by być zamiast PITu). Zysk z kapitału to na przykład działanie firmy, to na przykład najem biur/mieszkań/sprzętu itp. produkcja, handel, itp
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 07:46:57 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: posiadanie pół uprawnych, hal produkcyjnych, zabudowań przemysłowych, nie mówię tu o złocie, zagarkach czy lokatach, raczej tym co jest w księgach wieczystych. Co do opdatkowania z kapitału to jest ono za niskie, na przykład wynajem mieszkań chyba 8,5%, ale tutaj bym to zostawił podniósł bym wynajem nieruchomości komeercynych oraz CIT. I trzeba jakoś pomyśleć co zrobić aby na przykład zagraniczne banki czy firmy kurierskie płaciły podatek w Polsce a
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 08:47:37 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: podatek katastralny i rozważenie uszczelnienie podatku od firm aby podatki były płacone na miejscu, i wtedy podnoszenie CITu nie musi być o ile w ogóle by go rozważyć i praktycznie nie ma tego ryzyka o którym piszesz.
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 09:40:58 via Wykop
  • 1
@Anihilacja_entropii: nie zgodzę się z tym. Można wprowadzić od pierwszego mieszkania bo nie było by PITu, dla starszych osób można wprowadzić wyjątki, ci co biorą kredyty byliby odciążeni brakiem PITu. Ostatecznie od pól mógłby być jakiś inny % niż od zabudowań. A wtedy każdy by płacił podatki a nie, że rolnicy ich nie płacą bo nie. Uszczelnienie to nie buzzzword, zobacz, że na przykład banki wyprowadzają grube miliardy z Polski
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 09:41:56 via Wykop
  • 1
@Anihilacja_entropii: jedynym akceptowalnym społecznie argumentem za wdrożeniem katastru to właśnie likwidacja PIT, albo jedno albo drugie na dwa naraz nie będzie najmniejszej zgody społecznej.
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 10:12:16 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: dokładne mechanizmy jak uszczelnić miałbym tu teraz pisać? To chyba nie jest to miejsce i to raczej trzeba by usiąść do stołu z prawnikami, ekonomistami itp i na pewno nie z politykami aby coś wypracować i dopiero tak wypracowany model gdzieś publicznie przedyskutować a do tego na 100% w naszym ustroju żaden polityk nie podpisze pod niczym co któregokolwiek z jego rodziny by dotyczyło i stad żadne sensowne zmiany
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 10:25:59 via Wykop
  • 0
nie no książki tu nie będe pisał a jak napiszę ogólnie to będzie, że buzzword :D
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 10:27:21 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: najprosciej to od pierwszego mieszkania :) albo ewentualmnie od pierwszego nie ale jeśli jest warte więcej niż 100 średnich krajowych to od górki już normalnie :)
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 10:31:32 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: dokładnie, zmieniła by się struktura podaży pieniądza, kto inny by miał więcej do rozdysponowania.
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 10:43:24 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: bo ma zastąpić PIT i ma być sprawiedliwie więc od pierwszego i tak jak piszę zwolnił bym posiadane mieszkanie pierwsz i tylko pierwsze (ale to już taki wyjatek ale regularny) aby do 100 średnich krajowych nie było katastru ale jak już wartość 120 średnich krajowych to już od tych 20 ma zapłacić kataster, dlaczego to według ciebie jest złe rozwiązanie? Skąd przekonanie, że opór społeczny będzie mały jak do
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 10:50:00 via Wykop
  • 0
poza tym jest wiele innych obszarów w odnośnie do nieruchomości pośrednio i obciążenia kredytowego. Pierwszy z brzegu przykład: dziś oprocentowania oblicza się na podstawie różnych wskaźników wiborów, liborów, które są sterowane przez banki ale lookaty już tak nie działają. I dlatego powinno być tak, że jest maksymalna marża 3% ale liczona od % lokat i wtedy by się okazało ile jest wart pieniądz a nie tak, że jak banku to drogi a
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 11:04:07 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: i tu się nie zgodzę, jeśli mówimy o tym, że mieszkanie ma być jakimś prawem to ja mówię, że to prawo aby od tego nie płacić katastru ma mieć granicę, może nawet powinno być na przkład od 50 średnich krajowych o tyle a wszytsko powyżej ma być płatne. BTW: i to nie jest tak, nawet przy liniowym podatku, że każdy płaci tyle samo bo tylko % jest taki sam
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 11:04:44 via Wykop
  • 0
@Anihilacja_entropii: to są już jakieś marginalne sprawy, tak PIT ma być zlkiwidowany bez wyjątków.
  • Odpowiedz
priom
priom
priom
Autor
14.10.2025, 11:15:43 via Wykop
  • 1
@Anihilacja_entropii: ok :) dzięki wzajemnie :) ale kropla drąży skałę :) może kiedyś :)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 24.09.2023

    Komentator
  • Rocznica
    od 07.12.2025

    Rocznica
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking