Pracuje jako operator WBT ( wytwórnia betonu towarowego). Zrobiłem już w życiu kilka odcinków nawierzchni dróg betonowych. KontrIola mieszanki przed wbudowaniem ogranicza się do dwóch parametrów : zawartości powietrza w mieszance co wpływa na mrozoodporność stwardniałego betonu, oraz VeBe - czas w jakim mieszanką się zagęszcza w s. VeBe jest ważne dla "rozściełacza" - maszyny rozkładającej beton. Układa ona dwie warstwy. Dolna warstwa betonu - jej zagęszczenie trwa dłużej, o ile dobrze
Co do równości, to tragedii podczas jazdy ja nie odczuwam. Ale jak spojrzałem czasami na odcinek jeszcze przed użytkowaniem to gołym okiem widać , że to nie stół :p
Nic takiego nie napisałem. I zgadzam się z twoją opinią. Ogólnie jestem za wykonywaniem takich tras z betonu. Ale za S8 od Piotrkowa Trybunalskiego w stronę Warszawy to powinni.... To nie jest chyba taka stara droga?
Jak się ma różnica w cenie pomiędzy odcinkiem betonowym a asfaltowym? Wiesz może?
@wron3k: Generalnie mieszanka betonowa nie ma jakiś specjalnych dodatków aby była bardziej odporna na sól. W swoim składzie posiada składniki wysokiej klasy co bardzo zwiększa jej parametry względem mieszanki wykorzystywanej do produkcji kostki. W kostce raczej nie znajdziesz Cem I, granitu czy bazaltu.Choć mogę się mylić - nigdy nie widziałem składu mieszanki na kostkę. Nie mam pojęcia jak to jest z napowietrzaniem przy produkcji kostek.
Która trasa i jaki odcinek? Jako kto pracowałeś?
Co do równości, to tragedii podczas jazdy ja nie odczuwam. Ale jak spojrzałem czasami na odcinek jeszcze przed użytkowaniem to gołym okiem widać , że to nie stół :p
Nic takiego nie napisałem. I zgadzam się z twoją opinią. Ogólnie jestem za wykonywaniem takich tras z betonu. Ale za S8 od Piotrkowa Trybunalskiego w stronę Warszawy to powinni.... To nie jest chyba taka stara droga?
Jak się ma różnica w cenie pomiędzy odcinkiem betonowym a asfaltowym? Wiesz może?
Wydaje mi się , że wysoka