AMA dróżnik/nastawniczy
Cześć! Pracuję na kolei jako dróżnik przejazdowy i nastawniczy, jeśli macie jakieś pytania, to zadawajcie :) Od razu zastrzegam, że na pytania mogące mnie zlokalizować, czy dotyczące tajemnicy firmy nie odpowiem.
z- 8
- #
- #
- #
Cześć! Pracuję na kolei jako dróżnik przejazdowy i nastawniczy, jeśli macie jakieś pytania, to zadawajcie :) Od razu zastrzegam, że na pytania mogące mnie zlokalizować, czy dotyczące tajemnicy firmy nie odpowiem.
zWykop.pl
Dróżnik przejazdowy powinien stale czuwać nad bezpieczeństwem ruchu i być gotowy do zamknięcia rogatki w razie zbliżania się pociągu lub pojazdu pomocniczego do przejazdu.
Rogatki zarówno nastawiane z miejsca, jak i z odległości oraz furtki na przejściu powinny być zamknięte przynajmniej na 2 minuty przed przyjazdem czoła pociągu do przejazdu lub przejścia, a przed przyjazdem lokomotywy pilotującej pociąg nadzwyczajny specjalnego znaczenia "PONSZ" i pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia "PONSZ" przynajmniej na 5 min i pozostawać w tym położeniu przez cały czas przejazdu pociągu.
A czeka się czasem dłużej, bo dróżnik nie ma podglądu rzeczywistego na sytuację i zamyka zgodnie z regulaminem obsługi przejazdu kolejowego - blisko stacji po powiadomieniu, lub w określonym czasie od powiadomienia, a pociąg ze stacji może wystartować np. po 3 minutach od powiadomienia,
Określona ilość dzwonków oznacza kto/do kogo się dzwoni. Często jest to telefon na korbę.
Na przejeździe nie pracuję aktualnie.
W sumie chodzi o koszty, z tego co wiem, to taki system może kosztować nawet dużą bańkę, a jak wiadomo z inwestycjami ciężko, chociaż w dłużeszej perspektywie by było to opłacalne. Jeśli o mnie chodzi, to uważam, że kolej bieże za dużą odpowiedzialność za