@mafjozoo: Tutaj koles nie mial zamiaru wypiecia nart, zreszta nie mial do tego powodu bo pozycje do otwarcia mial raczej spoko (tzn. pilocik nie mial by sie jak mu zaplatac w narty)
@TomAss83: (Wyczytane w "The Great Book Of Base"): Ponoc skoczkowie WS BASE staraja sie leciec calkiem stromo - czyli z duzym komponentem predkosci w ponowym kierunku. Duza predkosc pionowa, w momencie "wyplaszczenia" lotu pozwala na wygenerowanie calkiem niezlej sily nosnej, ale nie na tyle zeby zyskac na wysokosci.
@a8110aac8b: Przyznaje ze poraz pierwszy widze cos takiego. Dobry pilot potrafi na chwile calkowicie wytracic predkosc pionowa (oczywiscie w duzym WS), ale zeby zyskac dodatkowa wysokosc? Niezle
@toworel: 1) Przed projektem geodezyjni kontraktorzy (np. furgo) przeprowadzaja dokladna analize gruntu. Metody zaleza od lokacji. Od strony instalacji, my takze zatrudniamy kontraktorow do analizy osiadania nog statku. 2) Pozycje wyznacza sie na podstawie gps i weryfikowane przez geodete teodolitem. Dozwolony blad lokacji to 25cm 3) Tak, przeprowadzane sa pomiary, ale my w tym nie uczestniczymy
@wiktor12348: Kazdy plat moze sie obracac niezaleznie od innych wokol wlasnej osi. Gdy predkosc wiatru przekroczy dozwolony limit, platy obracane sa w taki sposob ze nie generuja zadnej sily nosnej - czyli wiatrak przestaje sie obracac. Ich wysokosc jest projektowana w taki sposob zeby platy nigdy nie byly w kontakcie z fala
@heat: 1) Workbench bo przyjazny w uzytkowaniu 2) Wszystko w miare mozliwosci na przepisach sie projektuje. Typy elementow zaleza glownie od problemu, ale zazwyczaj glownie na shellach pracujemy 3) DNV GL 4) Takze zalezy od problemu. Zdazaja sie nieliniowe kontakty i materialy, ale glownie staramy sie trzymac wszystko liniowe