@zgubilem-konto: po maxach być może to stanie się standardem 737 ng to raczej bezpieczna konstrukcja, najpopularniejszy samolot używany wszędzie i przez wszystkich, można podejrzewać że jeśli w tamtej linii były jakieś uchybienia to po doświadczeniu boeinga zdecydowali się uziemić je wszystkie ze względów bezpieczeństwa aczkolwiek to linia z tych poważnych więc myślę że nie o to chodzi
Rozbity B737-800. Na pokładzie znajdowało się 123 pasażerów i 9 członków załogi. Samolot miał 6 lat i 9 miesięcy i był to najpopularniejszy samolot wąskokadłubowy na świecie. Samolot wystartował o 5:15 UTC z Kunming Wujiaba International Airport do Guangzhou Baiyun International Airport. Według danych ADS-B (system wysyłający w czasie rzeczywistym dane takie jak pozycję i prędkość statków powietrznych) spadek wysokości zaczął się około 6:21 UTC. Minutę później wyskość wyniosła 7400 stóp (2255m) z początkowych 29 100 stóp (8870m). O 6:22 samolot wzniósł się na chwilę do poziomu 8600 stóp (2600m) po czym zanurkował ostatni raz. Ostatnie przesłane dane z 6:22:35 UTC pokazują wysokość 3325 stóp i prędkość prawie 700 km/h. Moment w którym rozpoczęło się spadanie jest według źródła momentem w którym ten lot rozkładowo rozpoczyna zniżanie.
@Mathieu_gbw: nie trafiłem na nic jeszcze, generalnie pionowy upadek sugeruje całkowitą utratę kontroli nad maszyną, prawdopodobnie przez utratę sterowania bądź powierzchni sterowych Inspektorzy którzy mogą coś stwierdzić są pewnie w drodze albo niedawno dotarli
@ladzik: w 737 MAX system MCAS powodował podobne spadanie poprzez ustawienie statecznika poziomego w maksymalnym ustawieniu nos w dół też się nie znam ale na pewno awaria samych silników nie powinna być powodem takiego spadania