Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko161
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Mellross

Mellross

Dołączył 8 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 25475
  • Znaleziska 8907
  • Mikroblog 16568
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 39

331

Miecz i jego ewolucja w średniowieczu

Miecz i jego ewolucja w średniowieczu

Miecz jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów uzbrojenia, jakiego kiedykolwiek używał człowiek. Ta broń trwale zapisała się w świadomości społeczeństwa. Przybiera kształty fantastyczne, czy nawiązujące do historycznych wzorców. Miecz od zawsze był bronią dla elity.

pazn
z
veritasdehistoria.wordpress.com
dodany: 31.01.2017, 14:43:10
  • 67
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    sredniowiecze
  • #
    bron
Mellross
Mellross 31.01.2017, 19:31:28
  • -3
@Wiesmin: Może jednak topór + włócznia? Nie wymagają większych umiejętności, wielofunkcyjne. Miecz, oprócz tego, że trzeba go utrzymać w dobrym stanie, wymaga jeszcze ćwiczeń, poznania techniki - ogólnie wiedzy. Z dzidą i toporem w sumie można na intuicji polegać i nie będzie ciężko się nimi posługiwać, a przynajmniej wiele łatwiej.

Co do łuku.. przy polowaniu przyda się, ale czy to jest dobra b--ń na zombie? Zakładając, że zombie to już
Mellross
Mellross 31.01.2017, 20:14:23
  • -3
@Wiesmin: Nie no, wiem, że taka postapokalipsa to nie tylko zombie, ale odnosiłam się tylko do tego aspektu, a pytanie oryginalne w dodatku było o ciasne pomieszczenia ;)

Ale tak, w pełni zgadzam się, że łuk, topór i nóż to optymalne rozwiązanie. Co do włóczni - zwykła drewniana powinna się sprawdzić jeżeli akurat gdzieś się zatrzymasz na trochę dłużej i jest w pogotowiu jako dodatkowa b--ń, a nie jako "osobista"
Mellross
Mellross 31.01.2017, 21:09:15
  • -3
@bialy100k:
Biorąc pod uwagę wyrzucenie z tego obrazu zombie i skupienie się na przetrwaniu i walce o przeżycie z resztą ludzi + szeroko pojętą naturą nie wyrzucałabym tak tego łuku. W sumie dopiero teraz zobaczyłam, że to nawet o zombie nie było pytanie, przepraszam, sama sobie dodałam jakimś cudem..
Ale tak, wtedy według mnie nadałby się zestaw z toporem, nożem i łukiem. Chociaż mnie nadal przekonują włócznie, jeżeli nie podczas
Mellross
Mellross 31.01.2017, 22:13:33
  • 8
@Nicolai: Wydaje mi się, że brak ogólnego docenienia średniowiecznej broni wynika już z tego, jaki obraz średniowiecza mamy w podświadomości. Bo większość ludzi jak słyszy "średniowiecze" to od razu myśli, że to tylko brud, zacofanie, płaska ziemia i smutne społeczeństwo. To jak można się jarać jakąś bronią, a w ogóle "rycerze to nie mogli chodzić w swoich zbrojach i jak upadli to nie wstali!" A taka katana i Japonia? Coś
Mellross
Mellross 01.02.2017, 07:24:34 via Android
  • -1
@Gamling Popkultura jak najbardziej, ale to też już wywodzi się ze starszych stereotypów. Taki obraz zacofania w średniowieczu to efekt ośmieszania go przez kolejne epoki, szczególnie oświecenie. A teraz nikt nie walczy z takim zakłamaniem, historia w szkole o średniowieczu mówi głównie o wojnach, niewiele więcej, z tego co pamiętam.
A jednocześnie gloryfikuje się samurajów/ninja. Tylko w tym dla mnie największą ironią jest to, że ludzie skupiają się tylko na tej
Mellross
Mellross 01.02.2017, 07:41:25 via Android
  • -2
@Nicolai Tarcze ogólnie istniały, ale w sumie oni odeszli od nich. A samurajowie też używali w późniejszym czasie broni palnej. Ale faktycznie zmiany w ich uzbrojeniu nie są tak wyraźne, częste i ciekawe. Tylko to już wynika z kontekstu historycznego i geograficznego - w końcu Japonia to wyspa i oni głównie walczyli między sobą. Rycerze to znowu ogromny obszar, gdzie cały czas walczyły między sobą różne narody i to 'motywowało' zmiany
Mellross
Mellross 01.02.2017, 08:46:38 via Android
  • -3
@Nicolai Ah, zrozumiałam to tak, że nie mieli tarczy. Ale faktycznie, nie ogarniali tego. Tylko, że samurajowie to nie sama katana, a katana to nie jedyny odpowiednik miecza, jest chociażby odachi/nodachi. A w Japonii popularne były przecież też włócznie, w pewnym stopniu łuki.
Twardogłowie swoją drogą, ale ciężko porównywać też jeden kraj, dosyć hermetyczny w swojej historii, do całej Europy, gdzie kontakt z innymi narodami był stały.
Mellross
Mellross 01.02.2017, 09:05:24 via Android
  • -4
@Nicolai Tak, zgadzam się w pełni, że to ich świadomy wybór, a pod wieloma względami byli zacofani w stosunku do Europy. Mnie chodzi tylko o to, że to miało miejsce i wpływ. Co oni sobie myśleli o swoim narodzie i jego wyższości to inna sprawa.
Mellross
Mellross 01.02.2017, 09:24:21 via Android
  • -2
@Nicolai Gimbie jeszcze można wybaczyć, ważne, że chociaż poszli zapytać się historyka, a nie skończyło się na kłótni między nimi i przekonaniu, że miecz to tak z dziesięć kilo XD
Trochę gorzej, jak dorośli ludzie wierzą, we wszystko, co pokażą filmy.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 3 z 3
  • >
  • "To nasza tylko, nie gwiazd naszych wina"
  • Lublin

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 22.11.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 01.02.2017

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl