Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko131
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Lechrumski
Lechrumski

Lechrumski

Dołączył 8 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 95
  • Znaleziska 95
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

585

AMA Lechrumski

Pokaż treści 18+

AMA Lechrumski

Specjalizuje się w psychologii pokera, jestem autorem książki „Mental Edge” oraz trenerem w amerykańskiej szkole pokera Run It Once. To tak pokrótce o mnie. Czekam na Wasze pytania (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

Lechrumski
z
wykop.pl
dodany: 28.03.2017, 15:43:54
  • 224
  • #
    ama
  • #
    poker
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 15:44:20
  • 32
Właśnie poszła weryfikacja do @Moderacja w sprawie #ama, zaczynamy o 18!
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:00:57
  • 3
Wojt_ASR Fajnie, gdybyś mógł uściślić co konkretnie rozumiesz jako zużywanie i czym się to objawia? Czy bardziej spadkiem koncentracji czy zniechęceniem czy jeszcze czymś innym
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:06:14
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:11:47
  • 31
@Wojt_ASR_: Dzięki, to mój pierwszy kontakt z Wykopem ;-)

Jeśli piszesz o zniechęceniu to warto zastanowić się nad Twoją motywacją do gry. Co Ciebie w tej grze pasjonuje poza aspektem finansowym? Co chcesz osiągnąć itp. Czasami też niektórzy gracze są już wypaleni po wielu latach bardzo intensywnej gry. Często wynika to ze zbyt dużego skupienia na wynikach, które dla naszej psychiki jest bardzo męczące. Myślę, że możesz częściowo znaleźć odpowiedzi
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:14:58
  • 48
@elorapkebab:
1) Naprawdę mało. W tym roku poniżej 30k rozdań.
2) PLO
3) W najlepszych czasach 30-40k miesięcznie. Teraz jak widać znacznie mniej
4) Ciekawe pytanie. Ewoluowal i to bardzo. Poziom graczy wzrosl, coraz wieksza jest rola programów pokerowych, skryptow itp. Gracze skupiają się na coraz mniejszych przewagach. W porównaniu z rokiem 2007 widać tez ogromny wzrost znaczenia psychologii pokera czyli mojej działki
5) Twarde - gra własnym rangem, czytanie
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:16:11
  • 11
@karitto: Wow, ale mnie zaskoczyles ;-) Nie wiedziałem ze jest inna ksiazka o tym tytule. Nie czytałem jej wiec ciężko mi wypowiedzieć się na temat roznic
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:17:49
  • 22
@wajdowicz1213: Calkiem szczerze to obecnie odkładam wszystko na dom. Za rok chcemy z zona przeprowadzić się do Trojmiasta i kupic dom. Wiekszosc moich znajomych inwestuje w nieruchomości, akcje, zloto i biznesy. Mam tez dwóch dobrych kolegow którzy w tym roku kupili jacht pod wynajem.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:19:53
  • 16
@Fifarafas: A jak wygląda u Ciebie kwestia przerw? Sprobuj robic 15-20 minut przerwy po 90 minutach pracy. Co pare godzin dobrze tez odswiezyc umysl poprzez np. krotki spacer. Opisuje te technikę w książce. Czasami warto tez poszukać rezerw w lepszej diecie i wysiłku fizycznym
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:23:09
  • 67
@poprawnie-niepoprawny:
1. Raczej z pracy indywidualnej z graczami. Szkolenia prowadzę rzadko.
2. Nie byłem nigdy bankrutem, mam wręcz wrażenie, że często jestem zbyt konserwatywny w zarządzaniu kapitałem przez co pewnie utraciłem potencjalnie nieco zysku, ale ważne jest dla mnie bezpieczeństwo i spokój ducha.
Oczywiście miałem myśli o skończeniu z pokerem. Zresztą obecnie gram już 1/4 tego co kiedyś.
3. Zobaczymy. W założeniach nowa ustawa raczej nie napawa optymizmem. Stracą na
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:26:07
  • 48
@Armo11:
1) Tak, ale był to jednostkowy przypadek. Nie jestem terapeutą uzależnień więc tej osobie po prostu poleciłem kontakt ze specjalistą
2) Hehe temat rzeka, jutro prowadzę wykład na SGH gdzie będę o tym mówił 1.5h :D
3) Złe. Ta ustawa to krok wstecz i każdy to widzi, ale zobaczymy czy w praktyce nie będzie to martwe prawo.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:26:31
  • -28
1) No common, nie jestem tutaj jako gracz, ale osoba zajmująca się psychologią pokera ;-) Moja praca przypomina rolę psychologa sportu. Na pewno zdarzyło Ci się obejrzeć mecz piłki nożnej, w którym niektórzy gracze zagrali znacznie poniżej swoich oczekiwań i „spalili się” psychicznie. W pokerze jest tak samo, czasami gracze grają znacznie poniżej swoich oczekiwań i zaczynają popełniać błędy. Ja pomagam im zidentyfikować psychologiczne przyczyny słabszej gry oraz znaleźć skuteczne rozwiązania.

2-4)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:38:06
  • 21
@le_banana:
1) Ojjj temat rzeka... natomiast wydaje mi się ze profesjonalne podejście do swoich obowiązków to również nie opisywanie wewnętrznych spraw firm na zewnątrz i póki co przy tym zostanę. Wydaje mi się, że rozstanie nie odbyło się ani we wrogiej ani w przyjacielskiej atmosferze. Gdzieś pomiędzy. Natomiast do dziś mam dobry kontakt z niektórymi pracownikami PG
2) Dużo więcej. Wtedy dopiero zaczynałem psychologie sportu na SWPSie, która otworzyła mi oczy
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:39:23
  • 12
@wajdowicz1213: Nie, swego czasu wielu graczy musiało przedstawiać dowody na wygrane w grach na żywo, ale nie słyszałem, aby ktokolwiek został skazany za grę online
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:41:17
  • 2
@ama_tor: Tak jak pisałem już chyba w jednym z pytań - moja praca przypomina rolę psychologa sportu. Na pewno zdarzyło Ci się obejrzeć mecz piłki nożnej, w którym niektórzy gracze zagrali znacznie poniżej swoich oczekiwań i „spalili się” psychicznie. Albo np. widziałeś jak Paweł Fajdek, żelazny faworyt, przegrywa IO w Rio. W pokerze jest tak samo, czasami gracze grają znacznie poniżej swoich oczekiwań i zaczynają popełniać błędy. Ja pomagam im
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:44:21
  • 19
@matoooooo:
1) Super pytanie :-) Wszystko po trochu. Pewne predyspozycje na pewno pomagają, tak samo jak w sporcie, ale kluczowa jest ciężka praca i profesjonalne podejście do swoich obowiązków. Bardzo ważne jest też wsparcie ze strony bliskich lub przyjaciół pokerowych. W sporcie mówi się, że za każdym wyjątkowym sportowcem, stoi wyjątkowy rodzic. Coś w tym jest ;-)
2) Żeby rozpocząć wygrywać najczęściej 3-6 miesięcy intensywnej i mądrej pracy. Żeby zacząć
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:45:15
  • 4
@Pienio69: Temat rzeka, ale wrócę do tego :-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:46:22
  • 5
@kajelu: CHyba nie mam ulubionego powiedzonka.
Z polskich graczy bardzo cenię sobie GramGrubo. Świetny przykład tego jak profesjonalne podejście i ciężka praca dają fantastyczne efekty
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:50:45
  • 2
@ama_tor: Pracuję z graczami indywidualnie jako trener mentalny i "zbiorowo" jako, nazwijmy to - szkoleniowiec.
Jako szkoleniowiec tworzę materiały edukacyjne po polsku i angielsku dla graczy, które pomagają im lepiej radzić sobie z emocjami, być bardziej profesjonalnymi w swojej grze, profesjonalnie przygotowywać się do sesji czy też budować optymalny poziom pewności siebie.
Na poziomie indywidualnym prowadzę konsultacje bezpośrednie z graczami. Wówczas taka praca jest już bardzo dobrana do potrzeb konkretnego
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:54:29
  • 2
@Fajka: Na pewno jestem lepszym trenerem niż graczem.
Zrozumienie gry bardzo pomaga w pracy z graczami, ponieważ najczęściej mogę utożsamić się z ich problemami i idealnie w nie wczuć. To naprawdę niesamowity komfort.
Co do tiltu to startowałem z poziomu który nazwałbym 1/10. Obecnie jest to powiedzmy 9/10. Na pewno zdarza mi się grać gorzej, ale dzięki pracy włożonej we własny mindset szybciej udaje mi się to identyfikować i temu
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:55:11
  • 3
@Dante4670: W pokerze raczej nie. Nic mi o tym nie wiadomo. Ale w Black Jacku oczywiście, że tak. Znam profesjonalnego gracza w BJ który radzi sobie bardzo dobrze
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:56:03
  • 2
@Slonx: SWPS, Psychologia Sportu Pozytywnego (2 lata). Od października startuję z kolejną podyplomówką, tym razem będzie to Praktyczna Psychologia Motywacji też na SWPS
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:57:30
  • 9
@zen274: Bardzo mi miło :-)

Na pewno będzie jeszcze 1 wykład w Warszawie, bo zainteresowanie jest ogromne i zgłosiło się grubo ponad 400 osób. Gdańska raczej nie powtórzymy. Natomiast niedługo wrzucę na mój kanał na YT parę filmików z moich wykładów. Jak tylko kamerzysta skończy montaż ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 16:59:47
  • 17
@cocklush: Na pewno warto siegnac do jakiejś szkoły pokera. Nie chce tu robić reklamy, ale unikaj stron które mają 2-3 artykuły. Szukaj raczej konkretnych szkół pokera gdzie do Twojej dyspozycji są zarówno artykuły strategiczne jak i filmy. P---r naprawdę nie jest aż taki prosty więc polecam się do tego solidnie przyłożyć
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:01:47
  • 3
@PanLogik:
1) U----i, nie wiem bo po prostu nie znam badań na ten temat. Moje podejście jest takie, że liczy się balans i to, żeby p---r czy inne zajęcie nie wpływało negatywnie na zdrowie. To naprawdę nie jest tego warte.
2) Medytacja na pewno bardzo na plus. Są na ten temat konktetne badania naukowe. Medytacja korzystnie wpływa na nasze zdrowie, samopoczucie oraz koncentrację
3) Tak, moja rutyna startowa :-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:03:04
  • 4
@Mr--A-Veed: Miejsc już niestety dawno nie ma. Zorganizujemy kolejny wykład w Warszawie bo nie spodziewaliśmy się aż tak dużego zainteresowania. Miejsca rozeszły się w mniej niż 24h, ale pomyślę nad zrobieniem krótkiego live'a na FB z jutrzejszego wykładu
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:05:22
  • 5
@polik95: Super, jak będziesz na wykładzie to dostaniesz odpowiedzi na większość Twoich pytań a na pewno będziesz miał zupełnie inną motywację do pracy nad mindsetem. Ciekawa sprawa z podejrzewaniem wszystkich o blefy. Warto zastanowić się co by to dla Ciebie oznaczało gdyby ktoś Cię wyblefował? Jakbyś się wtedy poczuł? Z tego miejsca można zacząć szukać przyczyny takiego stanu rzeczy
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:05:50
  • -1
@Mr--A-Veed: Ale dzięki za wrzucenie linka :-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:08:45
  • 0
@karitto: Na pewno The P---r Mindset, Mental game of P---r pod kątem mindsetu. Moja wyróżnia się tym, że pokazuje jak stać się bardziej profesjonalnym we wszystkich swoich działaniach i tym samym uzyskac przewagę nad osobami które tego nie robia
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:10:15
  • 1
@Texic:
1) Tak raz na EPT Londyn, even PLO za 2100GBP ale bez sukcesu. 4 lata temu
2) WYgląda na to, że jesteś po prostu zbyt agresywny, za dużo blefujesz lub hero callujesz na riverze stąd bardzo słaby wynik na showdownie
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:11:02
  • 2
@Ja_sie_na_tym_znam: Obejrzalem avatar i nie przypominam sobie ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:11:52
  • 16
@pwn3r: To pierwsze ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:14:12
  • 4
@Lazozazo: Trzeba znaleźć balans pomiędzy chęcią bycia bardziej zdyscyplinowanym i zorganizowanym a pewnym poczuciem swobody, które każdy z nas potrzebuje. Warto na samym początku nie przeginać z planami i zostawić sobie trochę luzu. Naprawdę nie każdy jest w stanie mentalnie chodzić cały dzień jak w zegarku. Ciekawym pomysłem jest też np. wydzielenie sobie 30 minut dziennie,które poświęcasz na własne przyjemności np. granie w gry komputerowe, słuchanie muzyki czy relaksującą kąpiel.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:18:55
  • 41
@Texic:
1) Krótki spacer => tu kłania się teoria odbudowy uwagi Kaplana którą opisuję w książce
2)Uporządkowanie biurka
3) Ćwiczenie "Odświeżanie pasji"
4) Ćwiczenia oddechowe 10 oddechów po 3 sekundy wdech, 12 sek wstrzymanie i 6 sek wydech
5) Przesłuchanie specjalnie przygotowanego pliku audio tzw.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:21:08
  • 3
@Starozytny_Chrabaszcz_Szablozebny:
Pracuję indywidualnie tylko z wygrywającymi pokerzystami. Praca ze mną to typowy trening mentalny. Staram się pomagać graczom lepiej radzić sobie z emocjami i dyscypliną w trakcie gry. Chodzi o to, aby przy stolikach mogli pokazać pełnię swoich umiejętności. Na ten moment koszt pracy ze mną to 140zł/h, natomiast mam sporo chętnych i aż do czerwca nie biorę już nowych osób.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:21:50
  • 1
@woodka: W co trzecim rzucie na czerwone :D
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:28:35
  • 4
@r3pr3z3nt: Swietne pytania!

1) Jeśli Ty będziesz grał Twoją A-game i nie tiltował, a Twój przeciwnik będzie miał z tym problemy, to naturalnie uzyskasz przewagę. To trochę jak w piłce nożnej. Jak Twój przeciwnik straci kontrole to dostanie czerwoną kartkę albo zmarnuje "setkę". Nie muszę mówić, że daje Ci to przewagę. Wielokrotnie widziałem jak ktoś tiltuje i robi głupie błędy, które wykorzystywałem
2) Pod kątem psychiki są spore różnice. Tu
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:29:59
  • 1
@wojtek656: Ciężko powiedzieć, ale żeby wróciło Eldorado musi zostać spełniony jeden z dwóch warunków: otwarcie rynku amerykańskiego lub azjatyckiego
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:31:38
  • 2
@nobrainer: Nie jestem ekspertem w tym temacie i nawet podrozdział książki na ten temat zostawiłem do napisania farmaceutce. Jest też ciekawy wykład dla traderów o dopingu mózgu. Trading nie różni się specjalnie od pokera, więc jeśli jesteś zainteresowany to obejrzyj https://www.youtube.com/watch?v=YGkX-5_V7-o&t=42s
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:32:02
  • 20
@jaskiniowiec88: All IN!
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:34:11
  • 1
@PlejBania: Zobaczymy. To nie jest dobra ustawa i wielu graczy bardzo się nią martwi. Część stanie przed dylematem zmiany branży lub wyjazdu zagranicę. Wszystko wyjdzie w praktyce, pewnie za parę miesięcy. Kluczowe będzie stanowisko największych operatorów do tej ustawy. Jeśli nie wycofają się z rynku to najprawdopodobniej będzie to kolejne martwe prawo, ale to pokaże dopiero czas.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:37:07
  • 2
@rak_kontent: Masz blisko do Czech a tam jest masa fajnych turniejów. Chociażby parę dni temu skończył się ogromny festiwal w Ołomuńcu gdzie zagrało 800 Polaków. Jedzie się tam autostradą i nawet z Wawy można dojechać w 4h nie mówiąc już o południu. inne ciekawe miejsca to chociażby Praga, Kartac, Pardubice, Ostrawa czy Rozvadov.

Weź tyle, żeby nie bolała Cię strata pieniędzy. Nie ma nic gorszego niż tzw. scary money. Weź
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:38:31
  • 3
@etepetete: Hehe znasz ich strategię, teraz wystarczy zastanowić się jakie są jej słabe strony i odpowiednio się dostosować. Nie jestem ekspertem od Spinów, ale mamy w Polsce profesjonalny zespół złożony z trenerów w tej odmianie - Smart Spin. Tam poszukaj odpowiedzi
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:39:52
  • 8
@matju: Nie, celowo nie chciałem robić ebooka, żeby zaraz książka nie rozeszła się po forach, grupach na FB czy chomikach. Wiem, że niektórym osobom może to przeszkadzać, ale nic na to nie poradzę ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:40:53
  • 0
@Ganja-Man: 140zł/h treningu mentalnego. Obecnie mam dużo chętnych i do czerwca już nikogo nowego nie biorę
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:45:00
  • 2
@tu_jest_polska_tu_sie_walczy:
1. Jako bardzo zmienną i uzależnioną od regulacji prawnych oraz decyzji poszczególnych operatorów. Np. zmiana polityki PokerStarsa bardzo wpłynęła na pokera. Trzeba być przygotowanym, żeby szybko przystosowywać się do zmieniającej się sytuacji
2. Zależy czy mówisz o programach legalnych czy zabronionych. Problem zastosowania tzw. sitting scriptów jest bardzo złożonych. Część graczy rzeczywiście robi to po to, aby uzyskać nieuczciwą przewagę. Część z kolei nie ma wyjścia, ponieważ te programy
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:49:44
  • 7
@ama_tor: Na pewno zrobiłbym bardzo dokładne rozeznanie, która odmiana jest obecnie najbardziej dochodowa. To jest zmienne. W niektórych latach najbardziej opłacalny był Holdem, w innych Omaha, a w jeszcze innych turnieje. Obecnie wydaje się, że chyba najłatwiej jest w Spinach.

Książkę polecam osobom które chcą poważnie podejść do gry. Możesz grać w pokera 2 razy w tygodniu ale robić to profesjonalnie. Możesz też grać codziennie, ale robić to w sposób
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:52:06
  • 0
@ArchetypCienia: Z wykształcenia jestem finansistą. Mgr-inż. finansów. Ukończyłem 2-letnią podyplomówkę z Psychologii Sportu na SWPSie i cały czas dokształcam się w tym kierunku.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:52:23
  • 1
@jarwys: Tak jednego, ale nie mogę zdradzić kto to jest ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:54:50
  • 2
@Vigo_Von_Homburg_Deutschendorf:
Zależy do jakiego poziomu. Wydaje mi się, że przy pewnej dozie pracowitości każdy może zacząć wygrywać na najniższych stawkach. Natomiast do pokera potrzebna jest też pasja. Trzeba tą grę po prostu co najmniej lubić. Dlatego osoby lubiące matematykę, myślenie analityczne czy też np. szachiści mają zdecydowanie łatwiej

Większość pokerzystów ma za sobą przygodę z szachami, e-sportem lub innymi grami typu Magic. Ja też nie jestem wyjątkiem bo kilkanaście lat
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 17:58:25
  • 5
@BylyPokerzysta:
1) Na przypominaniu sobie pozafinansowych powodów gry w pokera. To ćwiczenie mocno pomaga być mniej nastawionym na wyniki
2) No właśnie to mnie zaskoczyło. Mój kolega dał książkę swojej żonie, inny dziewczynie itp. Wiele osób mówi, że książka ma o wiele szersze zastosowanie. Myślę, że ok 75% książki ma zastosowanie również ogólnie w życiu, ale przykłady są w większości pokerowe więc znajomość gry na pewno pomoże w lepszym skorzystaniu
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:00:05
  • 1
@pajacek: Książka jest o mentalnej stronie pokera, a nie o samej strategii. Natomiast oczywiście w przypadku książek strategicznym elementem obowiązkowym są świetne wyniki danego gracza. Tak samo na giełdzie - chcesz uczyć strategii pokaż wyniki z kilku ostatnich lat. W treningu mentalnym wynikami są opinie np. czytelników książki ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:01:28
  • 1
@jarwys: Tak, są na ten temat fajne badania, które pokazują, że istnieje coś takiego jak czutka. Po prostu obserwując tysiące rozdań podświadomie kodujemy pewne schematy, które potem podpowiada nam nasza intuicja. Jest to fajnie opisane w książce "The Mental Game of P---r 2".
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:02:18
  • 5
BylyPokerzysta:

1) Na przypominaniu sobie pozafinansowych powodów gry w pokera. To ćwiczenie mocno pomaga być mniej nastawionym na wyniki

2) No właśnie to mnie zaskoczyło. Mój kolega dał książkę swojej żonie, inny dziewczynie itp. Wiele osób mówi, że książka ma o wiele szersze zastosowanie. Myślę, że ok 75% książki ma zastosowanie również ogólnie w życiu, ale przykłady są w większości pokerowe więc znajomość gry na pewno pomoże w lepszym skorzystaniu z Mental
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:04:10
  • 1
@LaOui: Akurat przyszłość PLO nie rysuje się wg mnie różowo. Poziom rośnie. Gracze z PLO500 schodzą na PLO200. Jest coraz więcej stajni stakingowych, które robią ze słabych regów, dobrych regów. Do tego kiepskie zmiany w systemie lojalnościowym.
Najlepiej weź kredyt i zmień pracę :)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:06:16
  • 2
@B____M:
Mega ciężka sprawa, zwłaszcza na początku. Polecam posiedzieć z kalkulatorem wariancji i zobaczyć jak długo można przegrywać grając dobrze. Dla wielu osób jest to szokujące doświadczenie
http://pokerdope.com/p---r-variance-calculator/
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:08:44
  • 3
@TrollRafal:
1. Tak potwierdzają to przykłady graczy, którym się udało jak Roommate czy Limitless. Natomiast większości się nie udało, więc trzeba patrzeć na swoje możliwości realistycznie.
2. Sprawdź proszę wyżej bo już dość sporo o tym pisałem ;-)
3. No common, this is Poland! Odmiana PLO
4. Pierwsza dziesiątka na świecie najlepszych graczy na zoomie PLO200 - chyba 2 lata temu
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:10:42
  • 0
@Rudolfinho: No właśnie p---r dynamicznie się zmienia i trzeba się dostosować do tych zmian i np. nie grać pod rakeback, ale bardziej pod winrate. Ja akurat mam dobre zdanie o zmianach wprowadzonych przez Starsy.
Co do cashy, to zauważyłem, że od 2 lat poziom się właściwie nie podniósł,natomiast zmalał rakeback. Nie jest tak źle jak wszędzie straszą, ale oczywiście nie są to złote czasy pokera
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:12:22
  • 1
@filemonczyk: Trading jest bardzo podobny do pokera. Wiem bo sam się trochę w to "bawiłem". Myślę, że ok 70-80% książki będzie dla Ciebie wartościowe, a ok. 20 % ma zastosowanie stricte do pokera, zwłaszcza ostatni rozdział. Uprzedzam też, że przykłady są typowo pokerowe, więc nie każdemu to pasuje. Z drugiej strony jeszcze nikt nie napisał podobnej książki dla traderów ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:14:47
  • 11
@ChinskiAgrest: Grałem z nim tylko raz przy stoliku. W kasynie w Wawie, ale był to turniej charytatywny więc bardziej liczyła się zabawa. Widać było, że Michał nie przykładał się na maxa do gry więc ciężko mi ocenić jego poziom, ale jest bardzo pozytywna postacią i wprowadził do gry wiele dobrej energii. Większość pokerzystów to introwertycy, więc taka osoba jak Michał to skarb przy stole, od razu gra się przyjemniej :-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:16:38
  • 0
@chigcht: Ja nie uczę strategii, ale psychologii. Moim zadaniem nie jest to, żebyś ograł przeciwników, ale to żebyś był w stanie zaprezentować swoje umiejętności. Większość graczy pod wpływem bad beatów, błędów czy innych ciężkich sytuacji zaczyna grać znacznie gorzej. Moim zadaniem jest pomóc Ci grać wciąż dobrego pokera. Kwestie strategiczne zostawiam trenerom pokerowym
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:19:16
  • 1
@Fryderyk94: Bardzo dobrze. Uważam, że taka organizacja jest bardzo potrzebna dla rozwoju tradingu oraz skopania tyłków kiepskim szkoleniowcom naciągającym ludzi. W pełni popieram większość idei TJSu choć nie wszystkie. Czasami trochę nie podoba mi się krytyka wszystkich trenerów, bo też nim jestem. W pokerze bycie trenerem to powód do dumy. Trenerami zostają najlepsi gracze. Mam wrażenie, ze w tradingu stworzył się taki klimat, że bycie trenerem to coś złego. Trzeba
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:20:49
  • 1
@loser7: Całkowicie szczerze uważam, że najlepsze czasy pokera minęły, choć mogą wrócić. Dzisiaj nie polecałbym nikomu grania od zera. Myślę, że te same wysiłki włożone w inną dyscyplinę mogą przynieść lepsze efekty. Ale jeśli ktoś gra już kilka lat, albo czuje wielką pasję do gry to zupełnie inna sprawa. Wciąż da się wygrywać i to całkiem nieźle
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:24:29
  • 5
@Ganja-Man: W Polsce jest moda na coachów na weekendowym kursie coachingu ;-) Mam za sobą 7 lat doświadczeń więc znam swoją wartość ;-) Jednocześnie patrzę też z pokorą na świat. Jeśli doświadczony psycholog sportu z 15-letnim doświadczeniem bierze 200zł/h to ja jednak znam swoje miejsce w szeregu. Nie porównuj mnie do graczy, ale np. do psychologów sportu
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:25:38
  • 1
@etepetete: P---r uczy szacunku do wszystkich przeciwnków. Z takim podejściem ciężko zachować obiektywne myślenie. Łatwiej patrzeć obiektywnie na przeciwnika niż na "mendę".
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:26:27
  • 0
@Starozytny_Chrabaszcz_Szablozebny: Napisz proszę do mnie na fp - Lechrumski na FB
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:27:10
  • 3
@Ja_sie_na_tym_znam: Tak, czuję się rozgryziony. Za tydzień kupuję nowy jacht za pieniądze z książki ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:27:35
  • 0
@Antiax: Wpuściłbym, ale tam nie ma tylnych drzwi ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:28:53
  • 0
@coolcooly22: Bardziej analizujesz zakresy rywali, starasz się zrozumieć z jakimi kartami mogli wykonać dane zagranie i dostosować swoją strategię
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:30:12
  • 9
@matoooooo: Nie będę tutaj chyba zbyt obiektywny bo sam pracuję dla takich serwisów. Na świecie najlepszy jest Run it Once. W Polsce chyba nie chcę nikogo reklamować ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:31:07
  • 0
@ama_tor: Glównie na poziomie Mid Stakes +. Obecnie pracuję tylko z Polakami, natomiast w kweitniu na próbe popracuję z Amerykaninem i być może rozszrzę ofertę o graczy zagranicznych
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:32:17
  • 0
@Fifarafas: Mam dla Ciebie artykuł bardzo kompetentnego trenera http://rafaldaniluk.pl/category/problemy-jak-sobie-radzic/
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:33:40
  • 1
@karitto: Nie, tylko kiedyś w tysiąca ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:34:42
  • 0
@adidadi1:
Od strony strategicznej najczęstszym błędem jest brak umiejętności poprawnego valuebetowania i hand readingu.
Od strony mentalnej - zbyt duże skupienie na wyniku oraz brak dyscypliny
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:36:50
  • 1
@WorldIsYatekySax: Już całe lata nie słuchałem tej piosenki, ale jest bardzo rytmiczna i energetyczna :-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 18:39:35
  • 0
Dzięki jeszcze raz za masę fajnych pytań. Chyba na wszystkie udało się odpowiedzieć. Pozdrawiam i zapraszam do polubienia mojego fp - www.facebook.com/lechrumski
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 19:46:42
  • 0
@profrook: Dla mnie PLO jest ciekawsze. Jest więcej kombinowania, więcej gry postflop. PLO jest też nieco ciekawsze pod względem typowo strategicznym. Grałem w NLHE i PLO bardziej odpowiada mojej osobowości.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
28.03.2017, 19:48:04
  • 0
@bartixon: W tym momencie jeśli startowałbym od zera to myślałbym chyba tylko o SPinach. Mimo problemów jakie przeżywa pokerowa branża, Spiny raczej nie narzekają na brak amatorów ;-)
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
29.03.2017, 09:12:20
  • 0
@bartixon: Jeśli wroci USA to wroca zlote czasy bo tamci gracze od lat nie mieli kontaktu z pokerem online wiec na początku będą poziomem mocno odstawali od Europejczyków
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
29.03.2017, 09:12:45
  • 0
@Marcinowy: Nie wiem, wszystko jest dla ludzi, ale nie jestem specjalista od spraw uzaleznien
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
29.03.2017, 09:15:21
  • 0
@TomAss83: To się ciągle zmienia. W tym roku programy pierwszy raz wygrały z graczami High Stakes, ale nie są jeszcze przystosowane do rozgrywek 6-max czy też gry w PLO. Natomiast na pewno w ciągu kilku lat komputery prześcigną ludzi w większości odmian. Na szczęście korzystanie z takich systemów jest banowane i dość łatwe do wykrycia. Mam nadzieję, że p---r nie pójdzie w tym kierunku bo to zabija element ludzki
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
29.03.2017, 09:16:59
  • 0
@m00n: To nie jest książka o profesjonalnym podejściu, ale o zupełnie innych aspektach. Znam literaturę z psychologii inwestowania. Podobnej książki po prostu nie ma na rynku
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
29.03.2017, 09:17:34
  • 1
@Nikczemnik: Ale od kogo :P?
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
29.03.2017, 09:18:17
  • 0
@mstr_qa: No wreszcie jakiś konkretny trollowy komentarz :P GJ!
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 11:20:11
  • 0
@comrade:
1) Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale kilka lat temu boty świetnie radziły sobie na PLO200 a w tym roku pokonały w grach HU zawodowych graczy High Stakes co świadczy o ich wciąż rosnącym poziomie

2) Nie jestem specjalistą IT, ale nie jest to takie proste ponieważ niektórzy bazują swoją grę na obserwacjach i na bieżąco zmieniają strategię co byłoby pewnie bardzo trudne do zaprogramowania. Natomiast chcę zwrócić
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 11:22:58
  • 0
@comrade: Zależy od limitu. Na stawkach micro, low i mid optymalna jest adaptacja do przeciwników. Gracze na tym poziomie popełniają sporo błędów i należy się po prostu skupić na ich wykorzystywaniu. Na wyższym poziomie nie jest to takie proste i coraz więcej osób stara się grać strategią optymalną, ponieważ przeciwnicy błyskawicznie adaptują się do Twojej strategii.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 11:24:42
  • 0
@profrook: Nie, w PLO jest więcej miejsca na strategie postflop i duże błędy strategiczne. W NLHE niezwykle istotna jest cała strategia preflop, w PLO ciężar gry jest zdecydowanie przerzucony na postflop.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 11:27:13
  • 0
@m00n: Tak i to jest bardzo złe. Myślę, że przyczyną tego stanu rzeczy jest brak kultury pokazywania wyników. W pokerze trenerzy prezentują swoje wyniki i są one ogólnodostępne. Powoduje to odsianie cwaniaków. W tradingu tego nie ma, więc trenerami są osoby mające fajny marketing a nie realne umiejętności. To spory problem i wymaga on drastycznych zmian i bezwzględnego wymuszania na trenerach prezentowania ich wyników w sposób nie budzący żadnych wątpliwości
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 11:29:49
  • 0
@m00n: CHodzi o to, że w "złotych czasach" przy stołach była masa Amerykanów. W USA p---r jest niezwykle popularny i wielu Amerykanów wpłacało sobie pieniądze dla rozrywki, żeby się pobawić. Byli oni łatwym łupem dla zawodowców. Po zamknięciu rynku amerykańskiego, włoskiego i zwłaszcza francuskiego trudniej już o tylu amatorów.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 11:30:17
  • 1
@loser7: Inne dyscypliny np. biznes, informatyka
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 11:33:16
  • 0
@chigcht: W pokerze nie kończy się szkół, ale szkoły dostarczają po prostu materiałów strategicznych. Współpracują z 2 szkołami - Run It Once oraz PokerBreak. Większość materiałów, które tworzę dotyczy psychologii pokera, ale najlepiej jest zacząć od solidnych podstaw strategicznych. Szkola fundamenty jest na pewno dobra na start
http://pl.pokerbreak.net/szkoly-pokera/szkola-fundamenty/?7ffcb6fe154964123ac8737e720c6b21
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 11:35:04
  • 0
@m00n: Sam często korzystam z literatury z zakresu psychologii inwestowania. Po prostu te dziedziny są tak podobne, że aż szkoda nie korzystać ze wzajemnej wiedzy. Wiem, że może to zabrzmieć kontrowersyjnie, ale uważam, że literatura dot. psychologii pokera jest jednak na nieco wyższym poziomie niż ta tradingowa. Jared Tendler podniósł bardzo wysoko poprzeczkę i chyba w tradingu nie ma osoby, która napisałaby aż tak dobre książki
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 11:43:54
  • 0
Jakub Baczek nie jest psychologiem sportu. Praca z trenerem mentalnym to praca często na kilkanaście lub kilkadziesiąt sesji. Ciężko, żeby kogoś było stać na taką stawkę. Topowi polscy psychologie sportu biorą 200zł/h.

Co do drugiej części Twojej wypowiedzi to oczywiście masz rację. Dobrze, że oświeciłeś mnie i ciemny lud. Nie wiem co by Internet bez Ciebie zrobił
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 16:24:36
  • 0
@comrade: Myślę, że na to pytanie trochę Ci już odpisałem w kolejnym wątku. Dobrze jest grać jak maszyna w tym sensie, aby mieć trzeźwy osąd sytuacji i nie pozwalać aby silne emocje wpływały na nasz osąd sytuacji. Jednocześnie na stawkach do Mid Stakes włącznie optymalnie jest dostosowywać się do rywali ponieważ granie optymalnej gry jest po prostu stratą value w konforntacji z przeciwnikami popełniającymi ogromne błędy.
Lechrumski
Lechrumski
Lechrumski
Autor
30.03.2017, 16:28:18
  • 0
@Zawsze_Jest_Pora: Nagranie było, zobaczę jak wyjdzie materiał i pewnie część wrzucę na mojego YT

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 27.03.2022

    Rocznica
  • Ekspert
    od 28.03.2017

    Ekspert

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking