Pytanie do mirków mechaników, dziś mam podróż 200km, przed nią sprawdziłem poziom oleju, bagnet wskazywał suszę, ledwie było coś oleju.... Sprawdziłem przód silnika cały zalany olejem, okazało się, że wywaliło rurkę od bagnetu. Wygląda ona identycznie jak ta na zdjęciu, też jest na końcu zielona uszczelka, ale czy będzie trzymać to nie wiem, bo mogę wyciągnąć ją ponownie z użyciem siły. Zdjęcie to pogląd sytuacji, z wyciągniętym przewodem. Rurka z internetu
@F0rT3hW1n: Czy samo włożenie tego na swoje miejsce naprawi problem? Czy jest ryzyko, że zatrę silnik? Oczywiście jak umieszczę to na swoim miejscu to doleje odpowiedniego oleju do prawidłowego stanu, sprawdzę czy jest wyciek i np. za 20/30 km sprawdzę jak sytuacja wygląda. Dlaczego mogło do czegoś takiego dojść? W diagramach Volvo nie widzę, żeby tam był jakiś element do przykręcenia, sama rurka jest sztywna i pewnie ona ma za
@maxprojekt: @Shmit: Wsadziłem rurkę na swoje miejsce, wlałem z 0.5L oleju, przejechałem z 20km, samochód rozgrzał się do 90C, ostatni kilometr lub więcej korzystałem z wyższych obrotów, rurka nie wypadła, czekam, aż olej spłynie i sprawdzę stan.
@ScaRRyMaN: No tak, jest różnica ciśnień, ale chyba nie jest ona aż taka wielka, żeby intercooler z pod zderzaka (chyba standardowo tam jest) zassał pasek, który jest gdzieś dalej. Wg. mnie może nie trzymać kompletnie ciśnienia, więc gdy turbina będzie dmuchać będzie ono uciekać, a na niskich obrotach będzie brać lewe powietrze, którego nie wymierzy czujnik masowy powietrza (w sumie tak samo na wyższych obrotach będzie) przez co ECU będzie
@ScaRRyMaN: No ok, ale wydaje mi się to piekielnie mało prawdopodobne :} Jak jeszcze pomyślę, że paski często są za osłonami :} No ale ok, jeśli tak miałeś to współczuję :}
Pytanie sonda lambda mi chyba "świruje", nie wiem może poprawi mi się po wymianie wtrysków (trochę leją). Teraz w momencie gdy jadę to Vida wskazuje wartości 0.07 do 0.20, wartość zwiększa się do 1 w momencie gdy hamuje silnikiem. W sumie to przy hamowaniu silnikiem bardzo długo schodzi mi spalanie chwilowe do 0, a z tego co czytałem to powinno od razu przy wtrysku bezpośrednim.
Wtryski wymienione (zregenerowane w boschu), spalanie odrobinę spadło z 15 na 12,6, samochód jakby lepiej jedzie od dołu, lambdy na razie nie mam jak sprawdzić, bo znajomy pożyczył Dice. Ale coś mi się wierzyć nie chce, że 12l to normalne spalanie dla tego silnika.
@Shmit: No mnie się wydaje cały czas, że coś gdzieś jest nie tak i szukam gdzie problem, przynajmniej mechanik nie będzie mnie zbywać, że wtryski leją (skoro je robił) :}
Rurka z internetu
Volvo
źródło: comment_oKLqQJl1vcE3b0tHe7mnPN4JRffEffD0.jpg
Pobierz