Jesteśmy Anshar Studios - Developerzy gry Gamedec - AMA w tę Sobotę o godzinie 17:00! [27.03]
Hej!
Zjawiamy się tutaj, aby odpowiedzieć na różne wasze pytania dotyczące gry.
Niezależnie
Hej!
Zjawiamy się tutaj, aby odpowiedzieć na różne wasze pytania dotyczące gry.
Niezależnie
@Mikonchero zapytał czy demo otrzyma polską wersję językową - Niestety nie - Demo będzie dostępne tylko w języku angielskim aż do czasu premiery gry (16 września 2021).
1. Jaki jest budżet gry? - A ile byś dał? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2. Jak duży zespół i jak długo tworzył grę? Zespół liczy około 30+ osób i grę tworzymy mniej więcej 4 lata.
3. Czy jest szansa, że gra wyjdzie też na inne platformy (PS4/5, XBOX, Switch)? - Wersja gry na Nintendo Switch została zapowiedziana, ale dokładna data premiery zostanie podana w późniejszym terminie. Jeśli chodzi o pozostałe konsole - nie wykluczamy ich, ale nie jesteśmy w stanie podać teraz jakiejkolwiek daty.
4.
1. Czy będą postacie, które przyłączą się do głównego bohatera? Jeśli tak to czy będą to postacie rozbudowane ze swoimi historiami? Czy będzie można nawiązać jakieś głębsze z nimi relacje?
Tak, będą postacie towarzyszące głównemu bohaterowi / głównej bohaterce. Niektóre na dłużej, inne epizodycznie, zgodnie z decyzją podjętą przez gracza. W zasadzie nie ma postaci, która nie miałaby swojej historii. Każda wymyślona jest ze zwróceniem uwagi na to, gdzie żyje, co robi, co lubi, czego nie lubi. Nie w każdym przypadku będziemy pokazywać w gamplayu historię postaci, ale ciekawi gracze poznają te rzeczy np. czytając kodeks gry – w przypadku bardzo wielu enpeców (nie koniecznie wszystkich). Co do głębszych relacji – na razie, żeby nie spoilować – nie skomentuję. /Marcin
2. Celujemy mniej więcej w około 10 godzin, z dużym replayability - W dużym skrócie chcemy żebyś mógł kilka razy poznać historię pod innym kątem/zobaczyć inne wątki korzystają chociażby z innych
Covid rzeczywiście był problemem rok temu, gdy lockdown uruchomił się tuż przed rozpoczęciem kampanii crowdfundingowej na Kickstarterze. Na
1. Anshar Studios to firma składająca się z ludzi, którzy robią gry od lat (dotąd bardziej jako tzw. „third party”, czyli w ramach współpracy z innymi studiami). Część prac w firmie to kreacja nowych gier. Pomysł na „Gamedeca” wziął się z zainteresowania CEO firmy, Łukasza Hacury, dotyczącym „interesującego IP”, czyli literackiej serii „Gamedec”. Potem była seria spotkań Łukasza z Marcinem Przybyłkiem, spotkania Marcina z Marcinem Rybińskim – w tej chwili Leadem gry, potem spotkania Marcina z zarządem firmy, potem długie rozmowy o tym, jak miałaby gra wyglądać, negocjacje dotyczące kontraktu i dopiero na końcu – podpisanie papieru. Więc pomysł rodzi się w bólach, ostrożnych operacjach, długich kalkulacjach, ocenach potencjału pomysłu, świata i ludzi. /Marcin
2. Pracujemy przy fajnych projektach na zlecenie - nie o wszystkich możemy tutaj mówić ze względu na oczywistość zwaną NDA, ale dzięki nim jesteśmy w stanie finansować produkcję naszej własnej gry :)
Mamy też ofertę na stanowisko Marketing Artisty ( ͡° ͜ʖ ͡°) https://www.skillshot.pl/jobs/19818-marketing-artist-at-anshar-studios
Marcin, Krzysiek i Kuba
1. Dowiesz się w swoim czasie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2. Marcin jest konsultantem, jeśli coś się nie zgadza z lore gamedecverse, to wtedy staramy się dojść do konsensusu, ale jeśli chodzi o generalny design to mamy cały dział designerów który czuwa nad tym, by wszystko było spoko :)
3. Większość studia stanowią Polacy, mówimy po polsku, myślimy po polsku, piszemy po polsku. Następnie, korzystając
1. W dużym skrócie natura nie jest już miła, ludzie uciekli do miast-polis, które z uwagi na ograniczoną przestrzeń, rosną wzwyż a nie wszerz. Ich przestrzeń jest ograniczona przez bariery, która chroni ludzi od dzikiej natury. XXII wiek to czas nowej technologii i rozrywek. Powstały więc nowe formy spędzania wolnego czasu, zaawansowane gry do których człowiek wchodzi za pomocą całego ekwipunku - hełmu, łoża i płynów, które utrzymują gracza przy życiu, ponieważ w takich wirtualnych światach można spędzić kilka godzin a nawet dni. Lore jest rozwlekłe, także na tym zakończę krótki opis, a niżej otrzymasz linki do miejsc, gdzie przeczytasz zdecydowanie więcej.
Główny motyw gry jest dosyć spójny do gry, ale pamiętaj, że w grze nie gramy bohaterem, którego opisywał Marcin Przybyłek w swojej twórczości. Gamedec jest growym detektywem, który rozwiązuje rozwiązuje śledztwa i szuka przestępców w wirtualnych światach. Przestępstwa czy machlojki w wirtualiach mogą być różne. Grami rządzą wielkie korporacje, pieniądze mają znaczenie, ktoś cheatuje, ktoś próbuje odkryć Twoją tożsamość, ktoś kogoś nęka. Wątków naprawdę może być wiele, także w książkach na pewno przeczytasz, jak bardzo różnorodne zadania podejmuje Torkill Aymore, główny bohater. W grze natomiast mamy nakreśloną fabułę, którą z oczywistych powodów nie będę w tej chwili zdradzać. Ale jej core pozostaje niezmienny, detektyw jest niejako najemnikiem, który przyjmuje oferty od osób, które potrzebują jego usług, ponieważ coś niedobrego stało się w