AMA - monter instalacji LPG
Od roku zajmuję się montażem instalacji LPG, dużej wiedzy nie mam, ale postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania.
regaciarz z- #
- #
- #
- #
- 364
Od roku zajmuję się montażem instalacji LPG, dużej wiedzy nie mam, ale postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania.
regaciarz z
Komentarze (215)
najlepsze
2) Diesel w gazie. Nowość, "siakieś niewiadomoco", czy też zyskuje tototo na popularności? Zdarzają się w ogóle takie przeróbki, jeśli tak, to czy tylko w ciężarówkach?
3) Wtrysk płynnego LPG. Koszty (powiedzmy dla starego 4-rocylindrowca), zady i walety, często takie coś montujecie? Jakie są realne zyski na mocy przy takim czymś? Montaż tylko w miejsce wtryskiwaczy paliwa, czy również oddzielnie?
4) Najciekawsza przeróbka na LPG? (nie
1) lubię swoje włosy :) mamy do tego najbardziej niezawodne narzędzie- nos, potem elektroniczne czujniki, na końcu preparaty w sprayach
2) zagazowałem kilka diesli( chyba trzy). Według mnie nieopłacalne w osobówce, montowałem w dwóch busach i Pasku B5. Opłaca się tylko w trasach
3) nie zgłebiałem tego tematu, widziałem holenderskie instalacje na ciekły, lecz nie sprawdzają się w Polsce, mamy za bardzo zanieczyszczony gaz i pompy w zbiornikach się zatykają.
1. spalanie to sprawa indywidualna każdego modelu auta, mój na przykład pali praktycznie tyle samo gazu co benzyny przy ustawionej prawidłowej mieszance. Zazwyczaj jest to 20% więcej niż benzyny
2. nie rozumiem pytania, instalacja składa się z reduktora, elektroniki, listwy, zbiornika i wielozaworu, w tym dwa ostanie nie wpływają na użytkowanie, wszystkie są tak samo dobre. Elektronikę polecam KME Diego, reduktor OMVL lub Zavoli, do Forda OMVL bo wisi na
Nie prowadzimy napraw w garażu klienta. a szkoda ^^
najłatwiej po prostu pojeździć po warsztatach i porozmawiać z pracownikami czy robili już takie auta. Jeśli ktoś zna się na robocie to od razu wyjaśni co, jak i do czego. Polecam spojrzeć na aktualny montaż stojący w warsztacie, jeśli jest zrobione byle jak to bym tam nie wrócił z własnym autem.
źle nie jest, gdyby szef nie zabierał lwiej części zarobku byłoby jeszcze lepiej :)
nie rozumiem paranoi z tym związanej, montujemy tak, jak jest to możliwe w danym samochodzie
montaż jest na "odwal się", czyli nikt nie patrzy ile czasu popracuje taka instalacja, ważne, że z warsztu dzisiaj wyjedzie, już nie raz widziałem przewody poprzecierane przez elementy zawieszenia albo paski. Dodatkowo ładnie to nie wygląda. Mój warsztat należy do grupy najdroższych w regionie, ale mimo wszystko mamy bardzo duży ruch bo stosujemy niezłe elementy i montaż
Od jakiegoś czasu robię porządek ze swoją instalacją i mam parę pytań do eksperta.
Moje auto to Mondeo V6 170KM.
Obecny konfig to:
- stag300 (nie plus, ani premium, ten starszy podstawowy)
- valteki czerwone (sic!)
- wkrętki w górny kolektor dolotowy
- zavioli zeta N
- ogólnie burdel pod maską, bez kompensacji między dwiema listwami
Obecnie szybko traci ciśnienie i przerzuca
w Mondeo wkrętki w górnym kolektorze sprawują się dobrze, nie widzę sensu przenoszenia ich niżej( jeśli się uprzesz to w stare miejsca wkręć śruby na kleju do gwintów jeśli nie chcesz wymieniać kolektora), tylko nie pomyl kanałów bo z tego, co pamiętam Mondeo ma dwa kanały na cylinder, jeden otwierany klapkami
Valteki możesz zregenerować, jedynie musisz je dobrze ustawić( jest do tego specjalna maszynka)
Ja bym wsadził Zavoli Zeta S
nie, zawsze szukamy przyczyny i w końcu ją znajdujemy