@maniac777: tak samo sie smiali jak postanowili zrezygnowac z napedu optycznego w macbooku air. No i mieli racje. W tym roku na palcach 1 reki moge policzyc ile razy korzystalem z plyty.
Mozecie mowic o apple co chcecie ale ta firma jest conajmniej rok do przodu w stosunku do wszystkich przecietnych uzytkownikow komputerow.
Dziwne, że teraz nagle flash w telefonie nikomu nie jest potrzebny a wcześniej przeciw iPhoneowi był ogromnym argumentem i wyśmiewano się z braku flasha.
U mnie po włączeniu flasha telefon grzał się i bateria naprawdę szybko się wyczerpywała. Poza tym używałem flasha 1 raz na miesiąć, większość serwisów wideo ma wersje dla telefonów w html5
@Mglisty: Dokładnie, na androidzie nie jednokrotnie sprawiał problemy. W dodatku jego zapotrzebowanie na podzespoły jest ogromne. Nie jednokrotnie widziałem jak dość dobre telefony/tablety miały problem odtworzyć filmik z YT.
@maxbmx: racja, ani to się dobrze w googlu nie indeksuje ani sensownie chodzi nawet przy komputerach ze średniej półki.
Swoją drogą mamy przypadek gdzie Apple wykorzystał swoją pozycję by "zabić" jakiś standard. Tu akurat trzeba ich za to pochwalić. Kierowali się co prawda innymi pobudkami ale wyszło na dobre.
A AIR i Flex nijak nie odnoszą się do mojego pytania. Owszem, AIR pozwala przenieść aplikacje mobilne na komputer/komórkę, ale nie ma wpływu na zastosowanie Flasha w reklamach i do tworzenia stron internetowych.
Wychodzi to wszystko na lepsze. Przyznaję, że forma w jakiej Flash występował w komórkach do tej pory jest daleka od ergonomicznej.
Ale nikt oczywiście nie zwrócił uwagi na wpis na blogu adoba http://blogs.adobe.com/conversations/2011/11/flash-focus.html , i wszyscy wróżą z patyczków upadek następnej wielkiej firmy. A tymczasem widząc, że z Jabłkowymi, zużyciem zasobów i generalnym trendem o Boże, jaki ten HTML5 nowoczesny nie wygrają, postanowili przerzucić się na aplikacje Airowe. Właściwy kierunek.
@WielkiStalowyNalesnikZaglady: Zgadzam się. 'Flash' to nie tylko 'Flash Player' dlatego tytuł wykopu jak również większość komentarzy to ignorancja i brak wiedzy.
Flash w urządzeniach mobilnych będzie rozwijany nie pod przykrywką przeglądarkowego Flash Playera, ale w postaci natywnych aplikacji Adobe AIR. W świetle ostatnich ficzerów w PCtowym Flashu (wsparcie sprzętowe dla 3D) dobrze to wróży AIR'owi na urządzeniach mobilnych (który na chwilę obecną z tego co wiem nieco kuleje).
@e-welina: Strony z grami Flashowymi nie, ale gry w postaci natywnych aplikacji jak najbardziej. Trzeba tylko poczekać na podobne wsparcie 3D dla AIR jakiego doczekaliśmy się w poprzednim miesiącu we Flash Playerze 11. Gry mobilne w Adobe AIR już istnieją, jak chociażby Machinarium na iPad'a 2, rewelacyjnie wykończone Tweet Hunts, itd. Wciąż daleko im do tego co można obecnie zrobić w PC'towym Flash Playerze lub z użyciem ObjectiveC na iOS'ie. Ale
A jak tłumacze klientom "radzę nie stosować animowanego flashem menu strony" to tylko się krzywo patrzą i każą go wbijać "bo ładnie się rusza".... co niektórym to się NIGDY tego gówna z głowy nie wybije.
No ale - klient nasz pan.... to niech teraz płacze i buli za poprawki ;-)
Czy ja mam wrażenie, że tutaj chodzi o to, że wprowadzenie flasha zabiłoby sprzedaż gier na smatfony w Android Markecie? I... to ma w prostej linii wpływ na "decyzję" Adobe?
(nie lubię szukać teorii spiskowych, ale na usta się to ciśnie samo...)
@untilmonday: Ja doskonale rozumiem, co miałeś na myśli. Chciałem tylko innych odwieść od łykania głównej myśli wykopu, jakoby dla dobra użytkowników i ich smartfonów Adobe wycofywało Flasha z dystrybucji, z powodu, iż jest on zbyt wymagający. No bez jaj, wczoraj się nie urodziliśmy, żeby łykać takie bzdety.
@Lysy_z_Oporowa: fakt, zbyt duży skrót myślowy tu zrobiłem. Programiści gier chcąc zarobić, chętniej stworzą coś natywnego i wystawią w markecie, niż napiszą dla przeglądarki (gdzie ewentualnie mogą zarobić tylko na reklamach). Nie rozwijając playera Adobe zniechęca userów do grania w przeglądarce, równocześnie daje programistom możliwość napisania natywnej gry w AIR, którą mogą wystawić w Android Markecie. Pozwala im dotrzeć do Ipada/Iphona - Apple pozwala na sprzedawanie gier napisanych w AIR do
Nemka, a jakie jest Twoje zdanie na ten temat? Brakuje ci Flasha?
I w ten oto sposób Adobe zamknie durne wypowiedzi zagorzałych Androidowców (jestem przekonany, że większość to właśnie oni) na temat braku w iOSsie flasha, który na obecną chwilę jest przestarzałą machiną i który spokojnie może zostać zastąpiony przez HTML5. Można jedynie podziwiać przyszłościowe myślenie Jobsa, bądź też jego załogi. Podobnie ma się sprawa odnośnie portów USB, które montują w MACach.
@fischu: Moim zdaniem nie powinno się przyrównywać HTML5 do AIR. Adobe po prostu stwierdziło że mobilna przeglądarka to najlepsze miejsce dla lekkiego i szybkiego HTML5. Pecetowy Flash Player 11 zmierza w kierunku bogatych treści 3D, gier itd. Po co komu taki kontent w mobilnej przeglądarce? To mobilne aplikacje są miejscem w którym użytkownik telefonu/tabletu dostaje coś więcej niż tylko informacje. Dlatego zaniechanie wsparcia dla rozwoju mobilnego Flash Player'a jest moim zdaniem
@grip: W większości się z Tobą, ale musisz odróżnić flash jako flash i Adobe AIR jako wieloplatformowe środowisko, do którego należy również Flex, HTML i AJAX. Nie wydaje mi się, aby posuniecie Adobe nie było jednoznaczne. Flash jest mocno przestarzały. Wielokrotne próby modyfikacji spełzły na niczym, a dodatkowo brak wsparcia ze strony urządzeń uśmierciło go. Możemy mieć nadzieję, że Adobe AIR w przyszłości będzie czymś znaczącym na rynku, aczkolwiek moim zdaniem
Komentarze (132)
najlepsze
Wcześniej "na srajfonie nawet flasha nie odpalisz!"
Teraz "flash jest zły mulący niedopracowaby i nawet świętego androida mulił!"
Mozecie mowic o apple co chcecie ale ta firma jest conajmniej rok do przodu w stosunku do wszystkich przecietnych uzytkownikow komputerow.
U mnie po włączeniu flasha telefon grzał się i bateria naprawdę szybko się wyczerpywała. Poza tym używałem flasha 1 raz na miesiąć, większość serwisów wideo ma wersje dla telefonów w html5
Swoją drogą mamy przypadek gdzie Apple wykorzystał swoją pozycję by "zabić" jakiś standard. Tu akurat trzeba ich za to pochwalić. Kierowali się co prawda innymi pobudkami ale wyszło na dobre.
A AIR i Flex nijak nie odnoszą się do mojego pytania. Owszem, AIR pozwala przenieść aplikacje mobilne na komputer/komórkę, ale nie ma wpływu na zastosowanie Flasha w reklamach i do tworzenia stron internetowych.
Komentarz usunięty przez moderatora
Zarzuca wtyczkę FLASH do przeglądarek. AIR dla mobile nadal będzie rozwijany ...
Ale nikt oczywiście nie zwrócił uwagi na wpis na blogu adoba http://blogs.adobe.com/conversations/2011/11/flash-focus.html , i wszyscy wróżą z patyczków upadek następnej wielkiej firmy. A tymczasem widząc, że z Jabłkowymi, zużyciem zasobów i generalnym trendem o Boże, jaki ten HTML5 nowoczesny nie wygrają, postanowili przerzucić się na aplikacje Airowe. Właściwy kierunek.
Ludzie
Flash w urządzeniach mobilnych będzie rozwijany nie pod przykrywką przeglądarkowego Flash Playera, ale w postaci natywnych aplikacji Adobe AIR. W świetle ostatnich ficzerów w PCtowym Flashu (wsparcie sprzętowe dla 3D) dobrze to wróży AIR'owi na urządzeniach mobilnych (który na chwilę obecną z tego co wiem nieco kuleje).
Wystarczy trochę zainteresować
No ale - klient nasz pan.... to niech teraz płacze i buli za poprawki ;-)
(nie lubię szukać teorii spiskowych, ale na usta się to ciśnie samo...)
I w ten oto sposób Adobe zamknie durne wypowiedzi zagorzałych Androidowców (jestem przekonany, że większość to właśnie oni) na temat braku w iOSsie flasha, który na obecną chwilę jest przestarzałą machiną i który spokojnie może zostać zastąpiony przez HTML5. Można jedynie podziwiać przyszłościowe myślenie Jobsa, bądź też jego załogi. Podobnie ma się sprawa odnośnie portów USB, które montują w MACach.