Witajcie
To mój pierwszy wykop, więc postaram się tego nie zepsuć i od razu przejdę do rzeczy.
Otóż sklep PrimaKomp wpadł na wspaniały pomysł aby pomóc Uniwersyteckiemu Dziecięcemu w Krakowie, przeznaczając 21 tysięcy złotych.
Na pierwszy rzut oka - bardzo fajna akcja. Tu pojawia się pierwszy schodek - aby sklep przeznaczył te pieniądze na szpital, musi zdobyć 5 tysięcy fanów na fanpage'u na FB:
Pomyślałem że to żaden problem, uderzyłem w przycisk "Lubie to" i zamknąłem kartę. W końcu nie jest to żaden wysiłek w coś kliknąć, tak samo jak w Pajacyka.
Po jakimś czasie przestało być już jednak kolorowo. Wchodzę na FB i co ukazuje się moim oczom? Wpis na tablicy z konta PrimaKomp:
Czyli jest to zwykła akcja marketingowa, promująca konto na facebooku, która żeruje na chęci pomocy dla szpitala dziecięcego. Ja nie wiem kto wpadł na tak wspaniały pomysł, aby korzystać na tym że ludzie chcą pomóc szpitalowi i to w dodatku dziecięcemu. Jest to zwykłe oszustwo, grające na emocjach i uczuciach ludzi.
Dodatkowo to nie wszystko. Przed umieszczeniem informacji o tym że to nie od ilości "Lubię To!" zależy przekazanie pieniędzy na szpital, pojawiła się notka:
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/21r71W7_E6pXOKjwWIsoqpZJAaNyhPjX7GJkWdla,wat600.jpg?author=SpiderFYM&auth=6b3f0f3466d740790f36957d699d231b)
W tam wypadku, dochodzi jeszcze celowe i bezczelne wprowadzanie ludzi w błąd. Zwykły, bezlitosny marketing.
Zarządowi PrimaKomp należy się Karny Kutas za tą akcję.
Komentarze (6)
najlepsze
Wybacz, ale wydaje mi się, że jesteś podobny do tych co licytują pudełko do iphona na allegro, a potem robią aferę, że to pudełko a nie iphone... czytać nie umiesz?
Druga sprawa - większość firm po to zakłada konta na FB aby właśnie firmę promować, a chyba lepiej, aby przekazane pieniądze zostały
@misia87vs: i nie, nie jestem z konkurencji ;)
Że tak na prawdę ilość kliknięć nic nie znaczy, bo pieniądze idą tylko ze sprzedaży. Mimo że na fanpagu'u jest napisane iż dadzą kasę po 5tyś fanów, co jest nieprawdą.